Od početka listopada aplikaciju je preuzelo više od 25.000 ljudi koji su preko njih uputili preko 2000 dojava.
Policijsku aplikaciju kojom se anonimno i u svakom trenutku mogu dojaviti kaznena djela ili prekršaji od početka listopada preuzelo je više od 25.000 ljudi koji su preko njih uputili preko 2000 dojava, kaže idejni začetnik projekta “e-policija”, zamjenik ministra unutarnjih poslova Evelin Tonković, ponosan što su interes za hrvatske inovacije pokazale policije, ali i tvrtke u mnogih drugim zemljama.
Tonković je u razgovoru za Poslovni.hr otkrio da je nagrađivani projekt, čiji je zaštitini znak postala kamera na plavoj uniformi kojom se snimaju policijska postupanja, zamislio kao središnji informacijski sustav što upravlja raznim aktivnostima, a sve kako bi policajci bili informirani i operativniji.
Zamjenik ministra koji je karijeru počeo kao policajac, a nastavio kao odvjetnik u Splitu, do ideje policijskih kamera došao je razmišljajući što policajcu treba i s čime se može suočiti u sudskom postupku.
Kamera štiti građane, ali i policiju
Odlučio se za alat koji može pomoći svima. “Osim zaštite policajaca koji se svakodnevno susreću s neutemeljenim pritužbama, omalovažavanjima i napadima želio sam i građane zaštititi od mogućih pogrešaka policijskih djelatnika. Treba zaštiti i službu jer se određene kardinalne pogreške u postupanju često reflektiraju na ugled i status policije. Primjerice, nedavno je u Americi pogreška jednog policajca skoro dovela do rasnih nemira”, objašnjava Tonković.
Dodaje da osim zaštite građana, policije i struke projekt uvodi i oblika građanskog nadzora. U slučaju bilo kakvog nepredviđenog izgreda, nastavlja Tonković, viši policijski rukovoditelj, državni odvjetnik ili sudsko vijeće moći će pomoću snimke na objektivan način rekonstruirati određeni događaj.
Jedan od ciljeva projekta je bio i ubrzavanje rada policijskih službenika koji su ranije dosta vremena trošili na ‘papirologiju’. To se promijenilo uvođenjem tableta kojima policajci mogu i na terenu dobiti zadatak ili ‘pismeni’ dio posla obaviti putem aplikacija sa svim alatima i obrascima.
“Policajac je prije na početku svoje smjene određeno vrijeme bio u postaji gdje ga se informiralo o proteklim događajima i gdje mu se davao zadatak koji treba obaviti, a nakon odrađene smjene se trebao vratiti u postaju pisati izvješća. Zahvaljujući ovom projektu policajac je sada u mogućnosti da sve postavljene zadatke obavi na terenu te nema potrebe da ih naknadno ispisuje u postaji. Sada slučaj putem ove aplikacije može primiti, obraditi i zaključiti na terenu. To znači da će više biti dostupan građanima, više vidljiv i stvarati osjećaj javne sigurnosti”, kaže Tonković.
Projekt “e-policija”, omogućava policajcima da putem tableta budu informirani o sigurnosnim događajima, raspisanim potragama, da imaju radne naloge, mogu provjeravati vozila i osobe i u digitalnome obliku koristiti sve obrasce koji im trebaju pri obradi slučaja. Također mogu pristupiti zakonima, aplikaciji za prevođenje kao i drugim sadržajima potrebnima za rad.
Osim projekta “e-policija”, vrijednog pet milijuna kuna, Tonković je osmislio i aplikaciju “Policija – sigurnost i povjerenje” preko koje građani mogu anonimno dojaviti prekršaje i kaznena djela.
Tu je aplikaciju od početka listopada na svojim pametnim telefonima preuzelo više od 25.000 ljudi koji su uputili preko 2000 dojava o različitim problemima s kojima se suočavaju u svojoj lokalnoj zajednici.
Nova tehnologija iduće godine u svim policijskim centrima
Za desetak dana, nakon faze testiranja ta će se aplikacija nadograditi s mogućnošću slanja kraćih video uradaka izravno prema Operativno-komunikacijskim centrima, a Tonković naglašava da je aplikacija potpuno anonimna.
Protekli mjesec pušteni su u rad s novom tehnologijom tri Operativno-komunikacijska centra u Zagrebu, Splitu, Rijeci i sada je u tijeku implementacija sustava u Osijeku te Ravnateljstvu policije.
U slijedećoj godini predviđeno je da i preostali centri pređu na nove tehnologije. Riječ je o modularnom sustavu koji sadržava nekoliko sustava od geografsko-informacijskog sustava (GIS), preko sustava video sadržaja i videozida pa sve do sustava upravljanja i koordiniranja snagama na terenu. Policija zahvaljujući tome u svakom trenutku na digitalnoj karti može vidjeti raspored svojih snaga na terenu i s njima upravljati u svakoj situaciji.
Uloga modernog OKC-a, nastavlja Tonković, je da dojavu i informaciju koju primaju s jedne strane od građana, a s druge od policije na terenu, u najkraćem mogućem roku procjene i analiziraju te donesu brze odluke o preventivnom ili represivnom djelovanju policijskih snaga. Uskoro se, kaže, može očekivati i širenje novih tehnologija koje će pomoći da hrvatska policija bude u vrhu europskih i svjetskih standarda.
Ideje su prepoznate prvo u Ministarstvu unutarnjih poslova, a kasnije i u HAKOM-u, koji je na javnim natječajima osigurao novac i na taj način unaprijedio rad policije u tehnološkom smislu.