U organizaciji Sindikata željezničara Hrvatske (SŽH) u petak je počeo trodnevni štrajk u HŽ Cargu sa zahtjevom da se otpušanja radnika provode na pravedan i zakonit način. To je novinarima objavio predsjednik SŽH Zoran Maršić nakon drugog i očekivano neuspješnog postupka mirenja s Upravom HŽ Carga, javlja Index.hr.
Štrajk će trajati tri dana i za to vrijeme teretni vlakovi će stajati, naglasio je. Vlakovi koji su već složeni vjerojatno će krenuti, ali nove kompozicije nećemo slagati, pa očekujemo zastoj u željezničkom prometu, kazao je Maršić.
Za ovih nekoliko mjeseci otkad je Uprava počela s otpuštanjima ništa se nije dogodilo, HŽ Cargo i dalje gubi teret, ne može na vrijeme pokretati vlakove, te i dalje gubi komitente. Uprava nije napravila ništa da se pokene rad, kazao je Maršić.
Iz HŽ Carga izvijestili su da je trenutno zaposleno 2463 radnika, u što su uračunata i 202 radnika koji su dobrovoljno pristali na zbrinjavanje kroz Željeznički fond, budući da im ugovor o radu nije otkazan. Broj zaposlenih trebao bi biti smanjen za još 386 radnika.
Želimir Halić iz Podbresta, dopredsjednik Sindikata željezničara Hrvatske i član pregovaračkog tima za kolektivno pregovaranje, nedavno je za naš portal rekao kako ovi otkazi nažalost pogađaju i željezničare s područja Međimurske i Varaždinske županije. Naime, na ovom području planiraju se otkazati ugovori o radu manevristima, skladištarima, pregledačima, robnim blagajnicima i drugim radnicima – ukupno109 radnika.
– Od sadašnjeg broja zaposlenih u Područnom centru Čakovec sa Kotoribom, namjera je poslodavca da otpusti 28 od ukupno 37 radnika koji danas rade. Sada ovim novim Pravilnikom poslodavac je predvidio da ostane 9 radnika za područje cijelog Međimurja – od mađarske granice preko Kotoribe da Dravskog Središća u Sloveniji i na pruzi prema Murskom središću odnosno Lendavi.
Naši radnici pokrivaju 66 km pruge, sa utovarno istovarnim mjestima u Kotoribi, Donjem Kraljevcu, Maloj Subotici, Čakovcu i Murskom Središća. Ovakvom novom organizacijom s premalim brojem izvršitelja ugroženo je funkcioniranje željezničkog teretnog prijevoza u Međimurju – kazao je Halić.
U Ministarstvu kažu da nijedan radnik HŽ Carga neće dobiti klasični otkaz, nego će imati izbor između sporazumnog raskida radnog odnosa uz otpremninu ili odlaska u Željeznički fond, u kojem će mjesečno primati 4.500 kuna bruto, u razdoblju koje može trajati najduže tri godine.