INTERVJU – Nenad Hranilović: Cilj nam je ostati bitan energetski subjekt u RH

Dolaze zimski mjeseci, a s njima i povećana potrošnja plina, energenta s kojim pretežni broj kućanstava na području Međimurske županije grije svoje domove, dok ga poduzeća koriste za grijanje poslovnih prostora ili u njihovoj djelatnosti. Porazgovarali smo s direktorom Međimurje plina Nenadom Hranilovićem o nadolazećim promjenama u plinskom gospodarenju. Pojedni meteorolozi tvrde kako ćemo se suočiti s najhladnijom zimom u posljednjih 100 godina kad će temperature dosezati i minus 20 stupnjeva. Direktor ističe kako su kapaciteti plina s njihove strane zakupljeni i da nema brige o možebitnoj nestašici. Hoće li s početkom nove godine doći do povećanja cijene plina, pročitajte u intervjuu.

eMedjimurje.hr: Međimurje plin je od sredine travnja smanjio cijene sedam grupa nestandardnih usluga. Među njima su montaža ili demontaža plinomjera i druge mjerne opreme. Po izmijenjenom cjeniku za pojedine veličine plinomjera jeftinije je i do 50 posto, a značajno se smanjila i cijena ispitivanja instalacije za poduzetništvo, kao i cijena obustave i nastavka isporuke plina. Kakve su povratne informacije u vezi smanjenja cijena od Vaših krajnjih korisnika?

– Prije svega naša strategija i odlučnost je da, gdje god se otvori mogućnost, idemo u smjeru smanjenja cijena. Naravno, o samom smanjenju cijena ne možemo sami odlučivati, ono mora biti odobreno od strane Hrvatske energetske regulatorne agencije. Svakako nastavljamo trend, i što se tiče poduzetnika i građana, da se cijene nestandardnih usluga smanje te da prema svim građanima izađemo s troškovima koji su za njih prihvatljivi. Što se tiče same cijene za kućanstva, ona je još uvijek u kategoriji reguliranih cijena, a takva će biti do 31. ožujka iduće godine. Nakon toga slijedi daljnja liberalizacija tržišta plina i cijeni plina u toj kategoriji.

eMedjimurje.hr: Na direktorskom mjestu Međimurje plina nalazite se od veljače 2012. godine. Iste godine tvrtka je poslovnu godinu završila pozitivno s ostvarenom dobiti od 485.994 kune. Koji su Vam prioriteti u daljnjem poslovanju te kakve rezultate planirate ostvariti u narednom periodu?

– Strategija je da Međimurje plin opstane na tržištu u obliku distributera i opskrbljivača. Dakle, zadatak mene kao Uprave je da stvorim preduvjete da distribucija na području Hrvatske, koja je trenutno upitna zbog visine distributivnih naknada, opstane te da može samostalno djelovati. Isto tako, opskrba na tržištu u dijelu opskrbljivana poduzetništva treba biti pripremljena i spremna za sve izazove na tržištu koji su se dogodili kao posljedica liberalizacije tržišta. Drugim riječima, vodim tvrtku Međimurje plin da opstane u ovim turbulentnim vremenima. Nekoliko distributera na području Republike Hrvatske su zapali u velike teškoće koje su ih dovele i do stečaja. Naš zadatak je da takav scenariji spriječimo, da ojačamo Međimurje plin te da tvrtka predstavlja bitan energetski subjekt na području Lijepe naše, a sada kada smo ušli u Europsku uniju naši su zadaci i nešto širi. Zahvaljujući poduzetim aktivnostima na tržištima van Međimurske županije očekuje se pozitivan završetak poslovne godine.

eMedjimurje.hr: Ovih dana pred Vladu ide uredba o obvezi iz Europskog zakonodavstva, tj. Zakona o energiji, koji propisuje izradu uredbe o utvrđivanju kriterija o stjecanju statusa ugroženog kupca. Radna skupina (HERA, ministarstva socijalne politike, gospodarstva i financija) radi projekciju mjera zaštite ugroženih kupaca, a najizglednija je mjera zabrane iskopčanja. Kako u Međimurje plinu rješavate probleme oko nenaplate od pravnih i fizičkih osoba?

– S obzirom na cjelokupnu gospodarsku situaciju u RH, na neimaštinu, nezaposlenost, smanjenje plaća i sveopće lošu situaciju koja se preslikava i na neplaćanje prispjelih računa, definitivno mi u Međimurje plinu pokušavamo izaći ususret i našim korisnicima iz djela poduzetništva i kućanstva kod kojih se dešavaju određene poteškoće. Dakle, ova smjernica za koju se odlučila Vlada mi smo je prepoznali davno prije. U svakom slučaju pokušavamo uvijek pronaći rješenja sa svim onima koji su zapali u određene probleme. Individualno sa svakim dužnikom pristupimo dogovoru oko rješavanja duga, kao npr. plaćanje u ratama, ali naravno da se potrošeni plin mora platiti. Cijenimo naše kupce, i poduzeća i kućanstva, te smo im voljni pomoći. Nije nam cilj iskopčanje niti jednog potrošača, jer prije svega naše poslovanje ovisi o svakom potrošenom metru kubnog plina, već nam je cilj da graditi uzajamno povjerenje, a to želimo postići pružanjem što kvalitetnije usluge opskrbe i distribucije plinom.

eMedjimurje.hr: Od 1. siječnja iduće godine donose se nove zakonske regulative. Kako će se to odraziti na cijene plina prema krajnjim korisnicima?

– Kod nas se često donose nove zakonske regulative tako da bi od 1. siječnja na temelju nove metodologije trebale stupiti na snagu nove tarife za distribucijsku naknadu. Također će se od 1. siječnja primjenjivati i nova tarifa transportnog sustava što će imati posljedicu i na same cijene. Dakle, u siječnju bi vjerojatno moglo doći do promjena cijena plina u svim kategorijama poduzetništva i kućanstva, međutim do sada nismo dobili još nekakvu konkretniju naznaku u kojem smjeru će biti kretanje cijena.


eMedjimurje.hr:
Dolazi vrijeme zimskih mjeseca kada najviše trošimo plin. Koliko potrošača iz kućanstava plaća plin akontacijski, a koliko njih na mjesečnoj razini očitovanja brojila?

– Oko 21 tisuću potrošača plina plaća po stvarnoj potrošnji, dakle na mjesečnoj razini očitanja brojila, dok 5 tisuća kućanstva plaća plin akontacijski.


eMedjimurje.hr:
Kako ste i sami spomenuli, Međimurje Plin jedna je od rijetkih opskrbljivača i distributera plina koja omogućuje potrošačima očitovanje brojila na mjesečnoj razini, da li će to ostati praksa i u budućnosti?

–  Da, Međimurje plin će i dalje našim kupcima omogućavati očitovanje brojila na mjesečnoj razini.

Na pitanje da li se planiraju nova zaposlenja u Međimurje plinu, Hranilović ističe:

– Iako nam se zbog činjenice da smo poslovanjem prisutni diljem Hrvatske obim posla znatno povećao, prije povećanja broja zaposlenika moramo iskoristiti vlastite resurse i maksimum u onim kadrovima koje trenutno imamo kako bismo i dalje mogli ostati konkurentni.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije