VELIKA martinjska reportaža kod vinara: Regija smo s velikim potencijalom!

– Martinje je blagdan vina koji se u Međimurju mora više iskoristiti kao turistički potencijal za razvoj naših vinara i naših vina te da se pomoću tog blagdana razvija kontinentalni turizam. Naša međimurska vina dosegla su vrhunsku kvalitetu, međutim sada treba promovirati tu kvalitetu i stvarati naviku pijenja vina. S obzirom da su naša međimurska vina dosegla vrhunsku kvalitetu, a možemo se pohvaliti i Toplicama Sveti Martin te brojem noćenja koje ostvarujemo na razini od 80.000 kroz godinu, Međimurje trebamo prodavati na hrvatskom i europskom tržištu kao turistički brend! – rekao nam je zamjenik župana Matija Posavec povodom dana vina Martinja.

Kako nismo bili u mogućnosti obići sve međimurske renomirane vinare i tekstom i fotografijom Vam donijeti dašak vinske atmosfere iz njihovih podruma, kratko smo porazgovarali sa petoricom vinara koji spadaju u sam vrh međimurskog vinogradarstva čija razmišljanja pročitajte u nastavku, a donosimo ih abecednim redom.


Vino Kerman – Zvonko Kerman: Naša vinarija je fokusirana isključivo na proizvodnju i prodaju buteljiranih vina

– Berba 2012. bila je jedna od najboljih u mojoj vinogradarskoj karijeri. Što se tiče šećera sve je vrlo zadovoljavajuće, kiseline smo reducirali ranijom berbom, a dalje odrađuje posao kontrolirano vrenje, dakle hlađenje, odmah nakon branja i u kontroliranim uvjetima na 16 stupnjeva celzijusa fermentacija odn. vrenje, pretvaranje šećera u alkohol. To je preduvjet da sve arome zajedno za ugljičnim monoksidom ne izađu van kod burnoga vrenja, što se događa u podrumima u kojima nema kontroliranog vrenja. Rezultat toga će biti vina koja će se sada zaokruživati, stabilizirati i nuditi na tržište. Krajem siječnja iz berbe 2012. očekujem da iz naše vinarije izađe prvo ozbiljno vino.

Kerman bi Pušipel izdvojio kao posebno vrhunsko vino ove berbe. – Ostavili smo ga do same zriobe, do posušenih bobica. Pojavila se već plemenita pljesan, tako da očekujemo vrhunsko Pušipel Prestige vino, osim kojeg imamo i Pušipel Classic. Za sada se to vino kasne berbe sa plemenitom plijesni manifestira tropskim aromama, aromom limuna, banane, što je neočekivano za međimurski Pušipel, i uopće za tu sortu. To se desilo ove godine po prvi puta zahvaljujući vremenskim uvjetima i klimi.

– Najviše vina plasiramo u Zagreb, Primorje, Dalmaciju, oko Rijeke, imamo distributere u Gospiću. Kod nas u Međimurje pretežito plesiramo vino za gemišt, a buteljirano vino više za poklone. S obzirom da smo locirani u Nedelišću ljudima koji žele pokloniti vino nije problem stati kod nas i kupiti. Naša vina su cijenjena i sve traženija. Mogu reći da sam svojih vina uspio prodati u Sloveniju, Austriju, a prvu pošiljku vina, desetak kartona, poslali smo i u Nizozemsku odakle očekujemo povratnu informaciju. Mi proizvodimo manje količine i više manje sve buteljiramo. Fokus i orijentacija naše vinarije je isključivo stvaranje brenda i kvalitete jer nudimo uistinu vrhunsko buteljirano vino za vrlo prihvatljivu cijenu što ljudi prepoznaju te postaju naši stalni kupci.


Kod Kermana se i krstio mošt
u društvu prijatelja i poslovnih partnera

– Pojavljuje nam se manjak nekih sorti na tržitu kao što su žuti muškat, traminac, dok nam je zeleni silvanac rasprodani. U Međimurju je uvriježeno mišljenje među nama prijateljima vinarima da do kraja moramo rasprodati sva vina do nove berbe ili do kraja godine, a takva situacija ne prevladava u našoj blizini, primjerice u Italiji ili bilo gdje drugdje. Uvijek su na cijeni vina koja stoje dvije ili tri godine u butelji te ona upravo tada razvijaju u butelji svoje sekundarne i tercijarne arome, koje pravi vinoljupci znaju prepoznati. Pokušavam također stvoriti određenu zalihu i imati svoju arhivu te za pet godina izvaditi iz arhive berbu 2008., 2009., 2011., 2012… Berbu 2010. ćemo preskočiti jer je tad bila loša godina za vino.

Juraj i Jelena Nemec: Nikad šećeri nisu bili tako visoki!

– Svake godine nešto novo. Nikada u životu nismo imali tako velike šećere, bilo je od 90 do 100 Oechsla. Vina su gusta, aromatska, fina. Toliko je otežano vrenje da nikada nije tako polako vrelo. A kažu da je tada jako dobra roba. To prepisujemo velikoj količini šećera i prirodnih rastopljenih minerala koji malo otežavaju vrenje. Još nam i sada neki mošti vriju, u razgovoru na pitanje kako je prošla ova godina odgovorila nam je Jelena Nemec.

Na žuti muškat u vinariji Nemec stavljaju poseban naglasak kod ovogodišnje berbe. – Tako je voćni da je mošt kremast u ustima, a gust je da ga se žlicom može jesti.

Priupitali smo ih cijene li Međimurci dovoljno kvalitetu naših međimurskih vina. – Ja sam strašno veliki rodoljub. Međimurje je najljepša točka na svijetu, a Međimurci ponosni i marljivi, pogledajte samo aktualni Masterchef. Imamo izuzetan pristup vinu. Najbitnije nam je kada su ljudi zadovoljni našim vinima. Kada kombiniram miješana vina za tržište iznimno pazim da ne pogriješim. Sitnicu zaboravite i odmah gosti primijete. Jedanput sam pogriješila, evo tu pred nama stoji svjedok. Da ste čuli kako je telefon zvonio, a zabunom sam izostavila litru zelenog silvanca na bačvi od 50 litara. Više imam iskustva u tome sa donjim krajem, ljudi znaju šta piju i vole popiti dobar gemišt. Međimurec je poznat po tome da voli voziti dobar auto, dobro ga servisirati, ali u zadnje vrijeme se mijenja pa ljudi vole dobro servisirati i sami sebe.

Vinarija Novak – Boris Novak: Kultura pijenja vina u stalnom je porastu!

– Ovogodišnja berba je izvanredna, čak nešto bolja od 2011. godine. Kiseline su primjerene, nisu preniske kao što su to drugi govorili. Vina su voćnija, punija i mislim da će do kraja ove godine i početak sljedeće godine to pokazati. Sve su sorte još u povojima, ali vidi se već sad da iskaču chardonnay, sauvignoni, muškati i graševina. Moram reći da će sauvignon ove godine biti posebno dobar, barem po mojoj procjeni u našem podrumu sa vrhunskom tehnologijom. Moram napomenuti da sauvignon već dugo nismo imali, tako da sam sigurno njime i najzadovoljniji.

– Naše tržište plasiranja vina je pretežito međimursko tržište. Kažu da je doma najteže prodati vino jer se uvijek na dlaku traži nešto. Trudimo se i zadovoljni smo i mi, kao i naši potrošači. Puno nas zovu pa plasiramo naša vina i u varaždinski kraj do Novog Marofa, u Zagreb, Primorje te u inozemstvo. Kultura pijenja vina u Međimurju sigurno je u porastu. Vidi se to i po tome da se kod nas više pije vino, naspram piva. Polako se ta kultura pijenja povećava i u cijeloj Hrvatskoj. Ljudi prepoznaju da je vrhunsko vino, koje je konačno deklarirano kao hrana, proizvod koji je zdrav ako se konzumira u normalnim omjerima pa može i pozitivno djelovati na zdravlje čovjeka.

Vinarija Štampar – Benjamin Štampar: Želimo da naša marka “Pol – Pol” postane sinonim za gemišt

U Vinariji Štampar vrlo su zadovoljni ovogodišnjom berbom: – Jako smo zadovoljni. Vrijeme je pogodovalo više nego proteklih godina, sve se poklopilo kao što se i trebalo, rekao nam je Benjamin Štampar.

Posebni naglasak ove godine stavljaju na tri bijela vina – muškat žuti i sivi pinot te sauvignon. Ova godina je rezervirana i za jako dobro crno vino. Najviše vina plasiramo ovdje u sjeverozapadnu Hrvatsku – Čakovec, Varaždin, Zagreb. Isto tako naša vina plasiramo i po Dalmaciji, Šibeniku, Zadru. Za sada nismo izvoznik, ali nam je i to u planu u narednim godinama.

Upitali smo ih i za mišljenje cijene li Međimurci dovoljno kvalitetu naših međimurskih vina. – Međimursko vino je još uvijek u Hrvatskoj podcijenjeno, ali i po tome pitanju je bolje. Radimo svi zajedno na marketingu i brendiranju. Sve više i više obilazimo sva važnija vinska događanja. Vide se reakcije Dalmatinaca, Slavonaca i Istrijana koji vole naša vina. No puno je još posla pred nama. Mnogo ljudi u Zagrebu zna za kvalitetu naših međimurskih vina, ali ako će mu dvojba biti kutjevačko vino, onda se zna tko ima prednost u izboru. Iza Kutjeva stoje godine i godine marketinga i brendiranja, čemu i mi težimo. Naša vinarija započela je poseban projekt – brendiranje  vina za gemišt pod markom “Pol – Pol”. Želimo da “Pol – Pol” postane sinonim za gemišt. Kroz deset godina planiramo povećati proizvodnju uz istu, visoku kvalitetu kao i dosad.

Vinarija Tomšić – Alojz Tomšić: Međimurci su patrioti, vole dobra i kvalitetna vina i neće tako lako pasti na sumnjivu kvalitetu

– Ova godina je izuzetno dobra sa puno sunčanih dana i malo kiše te malo bolesti. Očekuju se izuzetno dobri moštovi te uskoro i jako dobra vina. Godina je i posebno određena za sorte kao što su žuti muškat, sauvignon i rajnski rizling. Prvu godinu od 2009. kad smo imali mladi nasad i izuzetno dobru berbu, osjećam da je crno vino cabernet sauvignon opet na istom putu. Tako da će ove godine vino opet biti vrhunske kvalitete.

Upitali smo ih i kamo plasiraju svoja vina: – To je ipak naše tržište, najviše plasiramo u Međimurje. Onda slijedi Zagorje i Zagreb te ostali dijelovi Hrvatske. Jedan manji dio izvozimo i u inozemstvo. Trenutno pregovaramo izvoz za Kinu gdje smo već poslali uzorke i očekujemo povratnu informaciju, kao i za Ameriku. Vidjet ćemo hoće li biti zadovoljeni količinama jer za naša međimurska vina vlada veliki interes.

Tomšić je nedavno uredio i kušaonu vina u kojoj prima stotinjak posjetitelja

Upitali smo i Tomšića što misli o tome cijene li Međimurci dovoljno kvalitetu naših međimurskih vina: – Veliki dio poštuje naša domaća vina, no još uvijek jedan određeni dio više gleda na cijenu. Naša vina su uglavnom skuplja od vina u trgovačkim centrima. No Međimurci su patrioti, vole dobra i kvalitetna vina i neće tako lako pasti na sumnjivu kvalitetu. Za otvaranje granica, mi se ne moramo plašiti stranaca i niskih cijena vina, već moramo raditi na kvaliteti. Moje razmišljanje je da količina ne smije rasti na uštrb kvalitete. Nadodajem da proizvodnja našeg grožđa i vina ima jako veliki potencijal. S obzirom da radimo već 30 godina došli smo do točke gdje moramo pokazati da smo ozbiljni igrači. Moramo podići glave i ukazati na nas jer ova naša regija ima veliki potencijal i budućnost. Međimurska županija i lokalna vlast mora stati uz nas. Trebamo stvarati brend da Međimurci budu ponosni na njega!

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije