“Povećanje cijene plina suprotno je našim interesima jer pada potrošnja”

“Povećava se cijena plina prema krajnjim korisnicima, kućanstvima i poduzetništvu, što je u suprotnosti sa našim poslovnim interesima, jer nam se višom cijenom smanjuje potrošnja o kojom mi zavisimo. Time mi u stvari, prikupljamo samo više novaca za stvarnog dobavljača plina.”

Prošlo je više od tri mjeseca od kada je Nenad Hranilović, mag. oec. član HNS-a i bivši pročelnik u Gradskoj upravi Čakovca preuzeo mjesto direktora Međimurje plina.

Stoga smo odlučili novom direktoru postaviti nekoliko pitanja, u želji da svoja razmišljenja, iskustva i planove podijeli sa čitateljima portala eMedjimurje.hr.

eMedjimurje.hr: Kakvo stanje ste zatekli po dolasku u ovo dugogodišnje uspješno poduzeće s kreditnim rejtingom AAA?

– Tvrtka Međimurje plin je stabilna i uspješna tvrtka, posebice u segmentu energetskih subjekata. Mogu reći da okruženje u kojem se nalazi Međimurje Plin ne govori da je takva situacija svugdje u našem sektoru, što govori da Međimurje plin ima zaposlen dobar kadar. Zadatak mene kao direktora je da i dalje uspješno vodim Međimurje plin unatoč svim izazovima koji predstoje. Ove godine se pojavilo mnogo novih izazova na koje Međimurje plin mora odgovoriti, prije svega otvaranje novih tržišta na kojima smo mi prisutni i za sad imamo pozitivne rezultate. Prisutni smo kao opskrbljivači plina na području grada Zagreba i u nekoliko sjevernih županija, no svjesni smo da moramo znati kako odgovoriti izazovima i konkurenciji koja je prisutna na našem tržištu. Imamo probleme koji su vezani uz promjenu tarifnog sustava. Dolazi do promjena tarifa, a to se najčešće reflektira u smanjenju naših poslovnih rezultata kao distributera plina te ugrožava naše poslovanje kao i sigurnosti samog distributivnog sustava. Povećava se cijena plina prema krajnjim korisnicima, kućanstvima i poduzetništvu, što je u suprotnosti sa našim poslovnim interesima, jer nam se višom cijenom smanjuje potrošnja o kojom mi zavisimo. Time mi u stvari, prikupljamo samo više novaca za stvarnog dobavljača plina. Ovako smo i mi, kao i naši sugrađani i gospodarstvenici zainteresirani za što nižu cijenu plina koja inicira i veću potrošnju, a time naše bolje poslovne rezultate.

eMedjimurje.hr: Koliko zaposlenih ima u Međimurje plinu i planirate li daljnja zapošljavanja?

 
– Trenutno je zaposleno 75 zaposlenika. S obzirom na našu poslovnu politiku ne namjeravamo zapošljavati nove kadrove. Prije svega moramo racionalizirati sadašnje poslovanje i vidjeti kako će i u kojem će se smjeru kretati novi izazovi, tako da ćemo prema rezultatima poslovanja na kraju godine utvrditi novu politiku zaposlenja.

eMedjimurje.hr: Planirate li veće širenje distribucije izvan Međimurske županije?

– Međimurje plin je u vlasništvu jedinica lokalne uprave. Smatram da je to jedini ispravni put dugoročne politike energetskog sektora, jer možemo reći da tvrtka Međimurje plin spada u sektor koji je od strateške važnosti i sigurno je da jedinice lokalne uprave moraju imati interes u vođenju tvrtke. No, Međimurje plin obavlja i distribuciju opskrbe plina izvan naše županije. Opskrbljujemo plinom Dom za starije i nemoćne Medveščak, Hrvatsku narodnu banku, Agenciju za lijekove, Sveučilišni centar SRCE te nekoliko škola na području grada Zagreba. Uglavnom se radi o institucijama koje objavljuju javne natječaje.


eMedjimurje.hr: Kakav je prihodovno prvi kvartal s obzirom na prošlogodišnji?

– Prihodovna strana je manja u odnosu na prošlu godinu. Znamo da naša djelatnost zavisi o vremenskim uvjetima i one govore u prilog tome da je došlo do smanjenja potrošnje u prvom tromjesečju za oko 6% u odnosu na prošlu godinu. To se sigurno reflektiralo na prihodovnu stranu Međimurje plina.

eMedjimurje.hr: Podržava li Međimurje plin stipendijski studente srodnih usmjerenja? Može li se za Međimurje plin reći da je ono društveno odgovoran, socijalno osviješten pripadnik zajednice koja pridonosi općoj dobrobiti društva?

– Poslovna filozofija mene kao direktora Međimurje plina je da tvrtka mora biti društveno odgovorna. Dio onoga što uzme od svojeg društva treba i vratiti, pa u tom smjeru tvrtka Međimurje plin djeluje kao društveno odgovorno poduzeće. U široj perspektivi prati razvoj svoje zajednice u smislu stipendiranja studenata, podrške humanitarnih akcija te kulturnih i sportskih događanja.

eMedjimurje.hr: S obzirom na gospodarsku krizu i to što je mnogo sugrađana ostalo bez posla, kako napreduje naplata od pravnih i fizičkih osoba?

– Jasno je da situacija u društvu uzrokuje i negativne posljedice na naše poslovanje, pogotovo po pitanju nedavnih događaja vezanih uz stečaj MTČ Čaraparije i prije toga tvrtke  MTČ d.d.  Kriza ima utjecaj na naše poslovanje i naplatu distribucije plina, no tvrtka Međimurje plin se ponaša kao društveno odgovorna tvrtka te ne želimo onemogućiti rad zatvaranjem opskrbe plina zbog neminovne činjenice da plin kao izvor energije omogućava rad proizvodnje. Na taj način pokušamo do zadnjeg trenutka osigurati opskrbu plina, a time i omogućiti zaposlenje na području Međimurja. Što se kućanstava tiče, svjesni smo da ima puno nezaposlenih osoba, no nama nije interes iskopčavanje plina, jer si na taj način uskraćujemo prihode, već se pokušavamo dogovoriti individualno sa svakim kućanstvom tako da se nađe dogovor oko rješavanja duga.

eMedjimurje.hr: Zemni plin slovi kao najčišće fosilno gorivo koje pri izgorijevanju ispušta najmanje ugljičnog dioksida. Imate li uvida koliko se stanovništva naše županije grije na plin, a koliko koristi alternative?

– Na području Međimurske županije opskrbljuje se ukupno 28.700 priključaka, preko 2.000 su tvrtke, a sve ostalo su kućanstva. Točan broj stanovništva koje koristi alternativne izvore energije nemamo, međutim pripremamo komparativnu analizu kvalitete korištenja zemnog plina u odnosu na druge izvore energije kako bismo dokazali da je trenutno zemni plin najkvalitetniji i najkomforniji način grijanja.

eMedjimurje.hr: Odakle se Međimurje plin snabdijeva sirovinom i koliko zapravo ima potencijala u Međimurju vezano za zemni plin?

– Veliki dobavljač plina je tvrtka Prirodni plin u sklopu INA grupe, a nedavno povećanje cijene plina odnosi se na njihovo poskupljenje. Na tržištu još uvijek postoji monopol snabdijevanja zemnog plina. Kapaciteti Međimurja su oko 3 milijarde kubika i to je rang jednogodišnje potrošnje za cijelu RH. Međutim, da bi taj plin bio podoban za distribuciju, treba ga prethodno dovesti do nalazišta Molva i pročistiti.

eMedjimurje.hr: Kakve rezultate poslovanja očekujete ove godine? Koji su Vam prioriteti u ovoj i idućoj godini?

– Prije svega očekujem da će rezultat biti pozitivan, te da ćemo uspjeti realizirati poslovni plan za 2012. godinu. Radit ćemo i dalje na društvenoj odgovornosti tvrtke, nastojati ćemo poštivati kolektivni ugovor i imati zadovoljne kadrove, kako financijski tako i po pitanju zadovoljstva obavljanja rada.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije