Hrvatska se uskladila s pravilima EU-a, a to znači poslovanje po tržišnom modelu bez države kao regulatora i premda su očekivanja bila takva da će cijena autoškola pasti, ona će porasti.
Potvrdio je to za tportal Denis Ožegović, predsjednik Udruženja autoškola pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Kao razloge za to navodi činjenicu da autoškole nisu mijenjale cijenu punih deset godina, a da su rasli svi ulazni troškovi.
‘Od 2008. godine do danas cijena benzina narasla je za 46 posto, a nama je cijena nastavnog sata bila fiksna i iznosila je 115 kuna plus PDV. To je osnovni razlog zbog kojeg će doći do povećanja iako tu ima i drugih troškova’, kazao je Ožegović.
Na opasku da je s početkom godine podignuta granica dopuštene starosti vozila kategorije B sa sedam na 10 godina te s 12 na 15 godina za autobuse u autoškolama, uz obveznu tehničku ispravnost vozila, čime je smanjena učestalost obnove voznog parka, a uz to nova vozila tek nakon dvije godine moraju obaviti tehnički pregled, Ožegović napominje kako je točno da su im neke stvari išle na ruku, ali da ostaje činjenica da su im ulazni troškovi znatnije porasli.
‘Treba gledati i to da ni plaće instruktorima u tom periodu nisu rasle i da će vlasnici autoškola zbog svega biti prisiljeni dignuti cijene. Možda će netko moći pronaći model da zadrži postojeću razinu cijena’, pojasnio je Ožegović za toprtal.
O cijeloj priči oglasila se i Agencija za tržišno natjecanje pozdravivši liberalizaciju, ali i upozorivši da bilo kakvi dogovori o podjeli tržišta i cijenama nisu dopušteni.
Ožegović ističe da nema govora o podjeli tržišta i da će svaka autoškola odlučiti za sebe.
‘Konkretno, ja sam u svojoj autoškoli Hajduk cijenu nastavnog sata podignuo na 128 kuna plus PDV. Prije je ukupna cijena za kategoriju B kod nas iznosila 7500 kuna, a sada će biti 600 kuna više. Netko će sasvim sigurno imati druge cijene. Naprosto smo morali dignuti cijenu jer nam je sva matematika ukazivala na to’, zaključio je Ožegović.