– Samovoljno zatvaranje računa blokiranih potrošača koji je ovih dana izvršila HPB predstavlja presedan u poštivanju potrošačkih prava, kojim se potrošače jasno određene skupine prema dobi diskriminira i to na način koji je HPB mogla razumno predvidjeti, poglavito ako se procjenjuje iz perspektive prosječnog potrošača – priopćili su iz Razvojne organizacije zaštite potrošača.
Takvo ponašanje, kažu, protivno je načelu savjesnosti i poštenja stranaka u ugovornom odnosu, a osnovano sumnjamo predstavlja i nepoštenu poslovnu praksu, koja je Zakonom o zaštiti potrošača zabranjena.
Republika Hrvatska je punopravna članica EU od 01. srpnja 2013. godine te je i obvezi primjene pravnih regulativa koje osiguravaju da se trgovci i bankari ponašaju kao i u ostalim članicama, te potrošači imaju ista prava i obveze kao ostali potrošači EU.
– Prava potrošača nisu prava koja postoje samo na papiru, naprotiv ona se moraju poštovati u praksi. Nedopustivo je da banke i drugi trgovci koji posluju sa potrošačima i na njima zarađuju, te u konačnici imaju materijalna sredstva kojima mogu financirati pravnu pomoć, njihova prava nekažnjeno krše. Svi koji ne poštuju prava potrošača moraju biti sankcionirani od nadležnih tijela, a ne da imamo sve učestalije situacije u kojima potrošači moraju pokretati pojedinačne parnice u kojima će ostvariti svoja prava.
Takva praksa se treba zaustaviti i apeliramo na sve državne institucije koje nadziru poslovanje banaka i trgovaca da poduzmu pravne korake kojima će zaštititi potrošače kako u ovome tako i u budućim sličnim slučajevima kojih smo u posljednje vrijeme svjedoci i kod pružatelja javnih usluga – poručuju iz ROZP-a.