ČAKOM Građani dobivaju opomene – upisivali krive vezane brojeve?

‘Primili smo opomenu od ČAKOM da nismo platili račune iz 2011. i 2012. godine. Kod kuće imamo uplatnice da smo platili internet bankarstvom, ali naloge prikazuju 5 godina unatrag pa moram po izvode na banku.

Navodno su mnogi dobili opomene, pa me zanima zašto se čekalo tako dugo i da li postoji kava zastara?’, stoji u upitu koji je stigao u našu redakciju.

O čemu se radi i zašto se čekalo toliko godina te koji su daljnji postupci za neplatiše, odnosno onih koji dokažu da su podmirili svoje račune, pitali smo Snježanu Tkalčec Avirović, mag.iur., direktoricu čakovečke tvrtke.

‘Dakle, GKP ČAKOM d.o.o. vezano za svoje poslovanje uredno vodi poslovne knjige u svemu prema propisima RH. U odnosu na korisnike, GKP ČAKOM d.o.o. prati svakog korisnika pojedinačno, na način da vodi salda konti za svakog korisnika, a iz kojeg je vidljivo za svakog korisnika, svako pojedinačno zaduženje za pruženu uslugu, odnosno svaka pojedinačno plaćanje korisnika.

Ponekad se događa da kod plaćanja korisnici ne navedu iz raznih razloga ispravan broj za vezu izdanih im zaduženja (uplatnica i/ili računa) pa se tada ni povezivanje zaduženja sa uplatama ne može izvršiti jednostavno. U tom slučaju, uvijek pokušavamo nekim drugim putem povezati uplatu sa zaduženjem točno određenog korisnikom, a koji puta se dogodi da dođe do nekog krivog povezivanja ili pak povezivanje izostane.

U tim situacijama (koje su na sreću statistički u prihvatljivoj mjeri prisutne), u poslovnim evidenicijama GKP ČAKOM d.o.o. ostaje otvoreno (neplaćeno) zaduženje kod određenog korisnika, a sama uplata je negdje drugdje evidentirana u poslovnim evidencijama i s vremenom ipak dođe do njenog ispravnog povezivanja (npr. po reakciji korisnika nakon dobivanja opomene i predočenja uplate od strane korisnika).

Kako GKP ČAKOM d.o.o. djeluje u svemu prema propisima, to znači da poštuje sve propise pa i Zakon o obveznim odnosima kojim je uređeno pitanje zastare. Tim zakonom, određeni su rokovi zastare (različito za različite usluge GKP ČAKOM d.o.o.), ali i činjenica da ona kao institut djeluje samo ako se na nju korisnik pozove. Dakle, zastara ne znači da GKP ČAKOM d.o.o. ne smije potraživati neko potraživanje koje prema najegovim poslovnim evidenicijama nije plaćeno – zatvoreno.

Zapravo, zastara djeluje samo ako se korisnik pozove na taj institut i tada GKP ČAKOM d.o.o. ne može uspjeti s postupkom pred državnim tijelima. Državna tijela (sudovi) ne paze na zastaru po službenoj dužnosti i uvažavaju je samo ako se istakne prigovor zastare od zainteresirane strane. Dakle, zastara predstavlja institut koji štiti građane (korisnike u našem slučaju) u vremenskom pogledu, ona ne osporava osnovanost postojanja dugovanja.

Djelujući prema propisima (prema Zakonu o zaštiti potrošača), GKP ČAKOM d.o.o. uvijek pri ispostavi novih zaduženja (uplatnica) svojim korisnicima šalje i informacije o stanju dugovanja. S tim u vezi, Vaš čitatelj – naš korisnik, je kao i svi drugi naši korisnici, od 2011. godine na dalje višekratno informiran o činjenici da u poslovnim evidencijama, GKP ČAKOM d.o.o. spram njega vodi otvorena zaduženja (dugovanja) pa je začuđujuća njegova reakcija koja je uslijedila tek sada na dobivenu opomenu. Bez obzira na to, reakcija nije prekasna i zapravo Vas molim da ga uputite da se izravno javi u GKP ČAKOM d.o.o. kako bismo korektno riješili međusobno otvorena pitanja.

GKP ČAKOM d.o.o. je početkom siječnja poslao opomene prema svim korisnicima koje je sistem prepoznao da imaju otvorena dugovanja prema GKP ČAKOM d.o.o.. Radi se o otprilike 6000 opomena. Svi korisnici koji su dobili opomenu, pozvani su da se jave u GKP ČAKOM d.o.o. kao bi pojedinačno rješili međusobni odnos. Velik broj korisnika to i čini. Naravno, ukoliko se korisnici pozivaju na zastaru (u pismenoj formi), vrši se provjera osnovanosti prigovora i isti se uvažava ukoliko je doista protekao zakonom propisani rok za zastaru određene vrste potraživanja (nije isto vremensko razdoblje zastare za sve vrste usluga GKP ČAKOM d.o.o.).

Slijedom navedenog, molimo Vašeg čitatelja – našeg korisnika da nam se sukladno uputi ispisanoj na opomeni, obrati izravno s prigovorom – prigovorima koje ima, odnosno upućujemo poziv i drugim Vašim čitateljima – našim korisnicima da postupe na istovjetan način.

Osim javljanja nadležnoj osobi u GKP ČAKOM d.o.o. za rješavanje prigovora čiji su podaci navedeni na opomenama, prigovore Vaši čitatelji (naši korisnici) mogu poslati u GKP ČAKOM d.o.o. pismeno na adresu sjedišta Mihovljanska 10, Mihovljan, 40000 Čakovec, faksom na tel. broj 040 395-391 i/ili emailom na adresu: cakom@cakom.hr.’, piše u odogoru koji smo dobili.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije