Istražili smo: Zašto je ukinuta studentska menza u Čakovcu?

Na temelju mnogobrojnih upita studenata, koji posljednjih dana stižu na adresu naše redakcije, vezanih uz ukidanje studentske menze u Čakovcu, pokušali smo već danas otkriti o čemu se točno radi. Naime, u jednom od pristiglih studentskih pisama između ostalog stoji:

‘Poštovani, kome se bolje obratiti nego Vama. Naime, grad Čakovec je ostao bez menze za studente koja je tako i tako bila previše udaljena od fakulteta u našemu gradu. Zar nije žalosno da studenti nemaju gdje jesti? Da se hrane u pekarama ili da moraju računati hoće li pod pauzom stići do Varaždina u menzu i tako gubiti vrijeme. Netko nam trebam pomoći da se to pročuje i da nas naši sugrađani podrže u tome da nam odobre menze na fakultetima na kojima su prostorije već odvojene za tu namjenu.

Sramotno je da nam je stara menza bila udaljena toliko od naših fakulteta i to još u sklopu privatnog restorana. Mislim da to više nigdje nije tako. Menza je menza i zna se kome je namijenjena i da treba biti dostupna studentima, koji se evo već dva tjedna nemaju gdje hraniti. Lijep pozdrav i nadam se da će te nam pomoći da se ovaj glas daleko čuje.’

Tijekom dana pokušali smo kontaktirati dekanicu Međimurskog veleučilišta dr. Nevenku Breslauer, no bezuspješno. Ipak, kako neslužbeno saznajemo, ni MEV, niti pak čakovečki Odsjek Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, nemaju nikakvu ingereciju nad prehranom studenata već je ona u ‘rukama’ Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Stoga smo upit u nastaloj situaciji poslali na adresu resornog ministarstva. Odgovor koji smo primili prenosimo u cjelosti:

‘Uslugu subvencionirane studentske prehrane za studente visokih učilišta u gradu Čakovcu pružala je od 2011. godine tvrtka Fodor-reklame d.o.o. u čijem sklopu je poslovao restoran Barok classic II, na adresi Putjane 15 u Čakovcu. Primili smo, zasad samo telefonsku obavijest, da navedeni restoran, nažalost, više ne može pružati uslugu studentima zbog tehničkih problema, odnosno prekida ugovora o zakupu prostora u kojem je poslovao.

Očekujemo do kraja ovog tjedna službeni dopis navedene tvrtke o raskidu ugovora kako bi Ministarstvo moglo pokrenuti aktivnosti vezane uz žurno rješavanje nastale situacije. U suradnji s visokim učilištima u gradu Čakovcu objavit ćemo, odmah po zaprimanju službenog raskida ugovora s dosadašnjim davateljem usluge, javni poziv kako bismo prikupili ponude svih zainteresiranih ugostiteljskih objekata za pružanjem takve usluge studentima u Čakovcu te sukladno potrebnoj proceduri propisanoj Pravilnikom o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na prokriće troškova prehrane studenata i vodeći računa o interesima studenata , odabrali novog davatelja.

Dražen Fodor: Nemamo nikakvih obaveza prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta

Razlog zbog kojeg je zatvorena studentska menza potražili smo i kod Dražena Fodora, vlasnika restorana Barok koji je do nedavno pružao usluge prehrane studentima u Čakovcu.

– Poslovi usluge prehrane, odnosno studentska menza, kazao nam je tom prigodom Fodor, obavaljaju se na temelju ugovora između resornog ministarstva davatelja usluge, u ovom slučaju našeg restorana. Ugovor se sklapa od 1. siječnja do 15. srpnja 2016. navodi primjer Fodor, nakon čega slijedi prekid u čijem se vremenu ja kao davatelj usluge moram sam pobrinuti o plačanju najma prostora i svih ostalih troškova u vrijeme u kojem nema studenata, da bi se se studenti ponovo vratili 1. rujna i koristili naše usluge do 31. prosinca tekuće godine.

Mi smo taj ugovor o pružanju usluga studentske prehrane za ovu godinu dobili tek sredinom devetog mjeseca i nismo ga potpisali, odnosno nastavili suradnju, o čemu smo dopisom obavijestili ministarstvo. Jedan od razloga osim neprihvaćanja rizika poslovanja bez ugovora s ministarstvom, je i njihov novi Pravilnik o uvjetima i načinu ostvarivanja prava na potporu ministarstva nadležnog za visoko obrazovanje za pokriće troškova prehrane studenata, vođenje evidencije korisnika potpore, uvjeti za pružanje usluge te obveze davatelja usluge prehrane studenata.

Novim Pravilnikom poskupjeli su određeni obroci s 16 na 22 kune, a istovremeno njime je smanjena mogućnost kupovine određenih stvari koje studentima ‘pašu’ i koji su dobro prolazili, kao što su slatkiši, pizze, Bečki odresci i razni sokovi čiju cijenu student sada plaća u iznosu od 50% cijene.

Time je i ‘promet’ u studentskoj menzi drastično opao, tako da se niti nama više ovaj posao financijski nije isplatio i odlučili smo ne produžiti, odnosno potpisati ugovor koji nam je poslalo ministarstvo, ponavljam još jednom, tek sredinom rujna. Ovime naravno s naše strane ne postoji nikakva obaveza prema ministarstvu, jedino postoji žal što su se studenti našli u ovakvoj situaciji. Naša jedina obaveza bila je pružati usluge prehrane studentima do 15. srpnja 2016. – rekao je Fodor.

Predstoji nam da vidimo koliko dugo će nastali, očito ping-pong oko studentske prehrane u Čakovcu potrajati, nadamo se ne predugo, zbog dobrobiti studenata.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije