Problemi polaznika stručnog osposobljavanja s troškovima prijevoza

Stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa, popularna je mjera koju je svojevremeno uveo SDP-ov ministar rada Mirando Mrsić. Prvotna naknada za rad iznosila je 1600 kuna, da bi se početkom 2015. godine povećala na 2400 kuna neto, iz razloga što su se u financiranje tih naknada uključila i sredstva iz Europskog socijalnog fonda.

Prvi udar na ovu mjeru dogodio se prije nekoliko mjeseci, kada ju je Hrvatski zavod za zapošljavanje privremeno ukinuo, ali ne potpuno. Ukinuto je stručno osposobljavanje za rad osoba starijih od 29 godina te je usmjereno na dvije ciljane skupine: mladi do 25 godina u evidenciji nezaposlenih dulje od 6 mjeseci te mladi do 29 godina u evidenciji nezaposlenih dulje od 12 mjeseci.

Čitateljica Martina Ladić iz Čakovca skrenula nam je pozornost na nedosljedne promjene zakona prema kojima većina polaznika stručnog osposobljavanja ne može ostvariti pravo na naknadu troškova javnog prijevoza. Naime, HZZ je uveo aneks ugovora o subvencioniranju putnih troškova kojeg su dužni potpisati svi polaznici počevši s 1. siječnjom ove godine jer u suprotnom nema naknade za troškove prijevoza.

Prema spomenutom aneksu, polaznik je dužan najkasnije do petog dana u mjesecu dostaviti kupljenu kartu javnog prijevoza kao dokaz o visini troškova. Većina polaznika stručno osposobljavanje obavlja u manjim sredinama gdje nema adekvatnog javnog prijevoza te oni ostaju bez naknade za putne troškove.

Neki polaznici do posla putuju i do 30 km te korištenjem javnog prijevoza imaju puno ‘praznog hoda’. Prilikom dolaska na posao moraju kretati po nekoliko sati ranije kako bi stigli na vrijeme na posao, a nakon posla moraju čekati određeno vrijeme prijevoz kući. Posebno se ističe problem kod autobusnog prijevoza jer mjesečna karta kod jednog prijevoznika ne vrijedi kod drugog prijevoznika.

Nekim polaznicima ne preostaje ništa drugo nego alternativni načini prijevoza poput osobnog automobila jer mogućnost javnog prijevoza uopće ne postoji u nekim sredinama.

Postavlja se pitanje jesu li nadležne osobe uopće upućene u problem slabe povezanosti manjih sredina javnim prijevozom te zašto nema više uvjeta po kojima bi svaki polaznik imao pravo na neki oblik naknade troškove prijevoza, bez obzira na sredstvo prijevoza koje koristi.

Prema nekim informacijama, u ovakvoj situaciji nalazi se čak oko 8000 tisuća mladih ljudi pa bi ovaj problem nadležne institucije trebale što prije riješiti. Pokrenuta je čak i peticija na web stranici http://www.peticija24.com/protiv_promjene_putnog_troska koja je u tek nekoliko dana skupila više od 4000 potpisa.

Autor peticije ističe kako je problem u tome što su nova pravila jednostavno prepisana iz zemalja zapadne Europe, a koja nije moguće primijeniti u Hrvatskoj zbog nepostojanja adekvatne infrastrukture javnog prijevoza.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije