Ponekad se istekom jedne godine ne pozavršavaju sve zadaće i ne postignu svi ciljevi pa se stvari jednostavno “prenesu” i finiširaju u okviru novog vremena. U prve mjesece 2015. Turistička zajednica međimurske županije prenosi važnu kampanju koja je u 2014.-toj predstavljena pod nazivom “Najte nikaj zameriti”. Generalni cilj kampanje je prepoznati razlike u kvaliteti i označiti međimurske restorane oznakom “Zlatni Međimurski Gurman” ili “Međimurski Gurman”. Na temelju raspisanih kategorija koje se prate u prestižnoj klasi Zlatni realno se očekuju 2-3 restorana, a u klasi Međimurski desetak. Da bi se stiglo do relevantnih zbirnih spoznaja tko je tko u Međimurju, TZMŽ je na teren uputila kompetentnu osobu u svijetu poznatu kao Mystery shopper.
Taj myster dolazi na objed ili večeru bez najave i kroz 42 detalja vrednuje određenu destinaciju. Krajem prošle godine u ovim je novinama objavljeno nekoliko zapisnika i prvih rezultata. Zbog čega to TZMŽ uopće radi? Zato što je u nekim okolnostima svatko od nas potrošač koji jednostavno želi poštenu vrijednost za svoj novac. Osobito strani gost!!! Iskustva govore kako na zavičajnom tržištu još uvijek ima previše razočaranja. Zbog te se činjenice potreba za promjenama više nije mogla odlagati. Prvenstveno prvi ljudi TZMŽ-a žele znati pravo stanje stvari na eno-gastro sceni Međimurja, korektno valorizirati kvalitetu i mjesta koja odgovorno i smisleno rade na sebi, a gostu biti pomoć i jamstvo prilikom ulaska u određeni objekt.
Stećena oznaka standarda vrijedi samo godinu dana. Razumljivo je da mjerila Mystery shoppera nisu jedina i presudna vaga istine ovoga svijeta, ali jednoga dana od nečega se moralo početi. TZMŽ poziva sve tangirane ili zainteresirane na suradnju u različitim formama, a koristi će biti mnogostruke za sve. Po završetku kampanje znati će se i javno objaviti članovi “Zlatnog Međimurskog Gurmana”, “Međimurskog Gurmana” i svi preostali koji će i dalje djelovati kao da se ništa nije dogodilo, ali s velikom šansom da već u skoro vrijeme usvoje dodatne vrijednosti i uđu u “privilegirano” društvo. U toj trećoj grupaciji će se naći restorani kojima je potreban mali napor do više vrijednosno-kvalitativne razine, ali i restorani u čijim je prostorima potreban ozbiljniji i opsežniji napor za ostvarenje poboljšanja.
Idućih dana ćemo u rubrici Vino i Hrana objavljivati kako je u restoranima diljem Međimurja prošao dolazak tajnog gosta.
Na nekim su adresama potrebni tek skromniji materijalni zahvati, ali najčešći su i najvažniji problemi ljudske naravi pri čemu govorimo o ponekim samodopadnim vlasnicima, voditeljima odnosno konobarskom osoblju. Dosadašnja iskustva govore kako se najveće oscilacije i problemi zbivaju u kuhinji ili običnim riječima rečeno – kvaka je u istinskom znanju ili neznanju s namirnicom. Za pozitivan dojam i osvajanje gosta, a osobito njegovu daljnju preporuku, najčešće su važni sitni detalji. Upravo se sitnice, kao po pravilu, podcijenjuju, ali njih je najteže postići. Tko to razumije, taj je kralj u oku i srcu gosta. Važna je urednost svega s čim gost dolazi u dodir. Najvažniji faktor u restoranu je kvaliteta jela. Izuzetno jelo samo po sebi iznuđuje preporuke i vraća mnoge goste čak i u prosječno uređen prostor, pri čemu se sitni nedostaci zaboravljaju. Razočaranje iz tanjura ili čaše briše preporuke, stvara revolt i vibraciju koja kreira dalekosežne štete. Svi znamo – najteže je zadovoljiti domaćeg gosta, a kad on bude zadovoljan, rado će nam doći cijela Hrvatska i svijet.
Mystery shopper u gradskoj kavani Lovac Prelog
Prije nekoliko dana MS je posjetio gradsku kavanu Lovac u Prelogu. Maksimalan zbroj koji određeni restoran može osvojiti iznosi 340 bodova. Nakon dvosatne večere i boravka u kavani gost je sumirao zapažanja i ocijenio doživljeno. Sveukupan zbroj: 222,5 bodova. Za osvajanje znaka kvalitete “Međimurski Gurman” potrebno je prikupiti preko 199 bodova, a za prestižnu oznaku “Zlatni Međimurski Gurman” preko 289 bodova. Zbirom od 222,5 bodova gradska kavana Lovac bi prešla prag za klasu “Međimurski Gurman”, no postoji još jedno, najvažnije pravilo: ako u presudnoj kategoriji JELA određena destinacija ne osvaja minimalno 44 boda, bez obzira na sve druge atribucije, lokal neće dobiti oznaku Međimurski Gurman. U kategoriji JELA, ponuda gradske kavane Lovac je osvojila 38 bodova.
Tablicu bodova pogledajte OVDJE
Samo nekoliko naglasaka iz službenog zapisnika:
“Vanjski izgled restorana uredan. Interijer uredan. Prihvat od strane osoblja korektan, usluga korektna. Jela: solidna svježina i organoleptička čistoća namirnica. Uravnoteženost namirnica na tanjuru solidna, ali su harmonija, ukupan dojam i prezentacija jela elementi na kojima su potrebna hitna poboljšanja.
Slučajnim izvlačenjem iz šešira određen je poredak posjete svim restoranima Međimurja. Sa sve većim zanimanjem iščekujemo nove zapisnike i nove bodove. Čitatelji, gosti, domaćini: Najte nikaj zameriti!
<<< Najte nikaj zameriti: Mystery shopper u Mamici <<<
<<< Najte nikaj zameriti: Mystery shopper u Maloj Hiži <<<