Siniša Radiković demantira tvrdnje načelnice Đurđice Slamek

Nakon objave članka “Đurđica Slamek: “Mještani nisu u obvezi preuzeti smeđe kante” priopćenjem za javnost javio se direktor Pre-koma Siniša Radiković koji ističe da je to morao učiniti zbog stalnih nesporazuma i krivih tumačenja Sporazuma o zajedničkom gospodarenju otpadom od strane načelnice Općina Sveta Marija Đurđice Slamek. Njegovo priopćenje pročitajte u nastavku.

“Prije godinu dana Općinsko vijeće Svete Marije jednoglasno je dodijelilo ovlasti za obavljanje javnih ovlasti za sakupljanje miješanog komunalnog i biorazgradivog komunalnog otpada komunalnom poduzeću Pre-kom. Također su jednoglasno prihvatili sporazum o zajedničkom gospodarenju otpadom donjeg Međimurja. Temeljem tih odluka načelnica Slamek potpisala je i sam Sporazum.

Kako je današnja načelnica Svete Marije bila velika protivnica uvođenja kanti za komunalnog otpada (crnih), taj trend se očito nastavlja i sa uvođenjem kanti za sakupljanje biorazgradivog otpada (smeđih), a njezin osnovni problem je ne preuzimanje odgovornosti za potpisani Sporazum i provođenje pozitivnih propisa RH. Inače u Donjem Mihaljevcu kantu je odbilo samo 20 domaćinstava, a u Svetoj Mariji 82, a u ovom periodu se njih dvadesetak javilo i dogovorilo preuzimanje kante. Načelnici je jasno da Općina Sveta Marija može izaći iz Sporazuma kada želi sukladno Sporazumu i preuzetim obavezama.

Načelnica se sakriva iza Pre-koma i komunalnoga redara koji samo rade svoj posao optužujući nas na smo prekoračili ovlasti, što je doista smiješno, a ona godinu dana ne želi preuzeti nikakvu odgovornost za izlaz iz Sporazuma nego pokušava rušiti projekt iznutra.

Pre-kom je u proteklom periodu uredio sustav gospodarenja otpadom Općine, sukladno svim propisima ishodili smo sve upisnike, očevidnike i dozvole, zaposlili smo dva radnika s područja Općine Sveta Marija, izradili im Plan gospodarenja otpadom vrijedan oko 25 tisuća kuna – besplatno, te radimo novi Plan naravno besplatno, vodimo sve podatke o Općini sukladno propisima izrađujemo i izvješća za Općinu koja ne bi trebali, te smo se zadužili za izgradnju reciklažno dvorište, nabavu kanti i vozila kako bi izgradili jedan od ponajboljih sustava gospodarenja otpadom u RH.

Temeljem dogovorenog zajedničkog gospodarenja otpadom sa Fondom za zaštitu okoliša potpisani su ugovori o nabavi kanti, kontejnera i izgradnji kompostane vrijedni 5 milijuna kuna, a Fond za zaštitu okoliša sufinancirat će ih sa 3,2 milijuna kuna bespovratnih sredstava kako bi to za domaćinstva bilo što povoljnije. Preostali iznos do 5 milijuna kuna pokrili su Pre-kom i Grad Prelog iz kreditnih sredstava.

Nalazom državne revizije potvrđen je dobar smjer našeg projekta jer je državna revizija dala preporuku našim JLS da “I nadalje nastave aktivnsoti za odvojeno prikupljanje zelenog otpada s javnih površina i biorazgradiovg otpada iz domaćinstava te izgradnju kompostane u cilju smanjivanja količina biorazgradivog otpada koji se odlaže na odlagalište”. Očito za gospođu Slamek zakonske obaveze i preporuke državne revizije nisu bitne. Kako se u Vašem članku spominje Savjet za gospodarenje otpadom donjeg Međimurja šaljem Vam sve zaključke koji su dogovoreni na trećoj sjednici:

1. Ukoliko neko domaćinstvo promjeni mišljenje i odluči se za kompostiranje sukladno navedenim člancima (č44. č9.1), treba se javiti u Pre-kom i mi ćemo provjeriti kompostišta, i ako zadovoljava navedene članke to zapisnički konstatirati i preuzeti smeđu kantu. Natrag se neće preuzimati kante od korisnika koji nemaju zadovoljavajuće kompostište.

2. Domaćinstva koja imaju studenta koji studira u Zagrebu ili dalje uvodi se popust od 20%. Za odobrenje popusta domaćinstvo treba dostaviti fotokopiju nekog dokumenta o upisu studenta (potvrdu fakulteta, kopija indexa ili sl.)

3. Dogovoreno je da se uputi dopis od strane Pre-kom i JLS prema Ministarstvu socijalne skrbi, da reguliraju plaćanje usluge iz socijalne pomoći kako se radi o higijeni u naseljima gdje žive Romi.

4. S početkom 2015. Pre-kom će krenuti sa pilot projektom evidentiranja odvezenog otpada prema volumenu. Želja nam je da se donošenjem Vladine uredbe o otpadu napravi novi obračun usluge kako bi barem malim iznosima dodatnog popusta nagradili domaćinstva koja odvajaju otpad. Sam broj odvoza revidirati će se prema uredbi vlade i dogovoru Savjeta. Uredba Vlade očekuje se do polovine 2015. godine.

5. Početkom rada kompostane veće količine granja od domaćinstva sezonski će se preuzimati će se po 5 kn/m3 u periodu 01.03-30.04 i 15.09.-15.11.

6. Domaćinstva koja neće koristiti uslugu biorazgradivog otpada neće moći predavati granje u sklopu glomaznog otpada.

7. Nakon početka korištenja nove usluge, do polovice 2015 godine napravit će se analiza dali se jednočlanim domaćinstvima može odobriti dodatni popust od 5 do 10%.

Kako ne želim sa načelnicom dodatno polemizirati pokušat ću još jednom s njom postići dogovor o zajedničkim obavezama na dogovorenom sastanku u ponedjeljak u 16 sati. Ukoliko postignemo dogovor oko zajedničke izjave kojom ona preuzima svoj dio odgovornosti za provođenje Sporazuma istu izjavu dostaviti ću Vam je u ponedjeljak poslije sastanka ili ću Vas obavijestiti o izlasku Općine Sveta Marija iz Sporazuma.

Za kraj još jedanput ću navesti da Zakone donosi Hrvatski sabor, a Uredbe i Pravilnike Vlada RH i nadležna ministarstva, a komunalna poduzeća i JLS ih moraju provoditi.

Želio bih uputiti gospođu Slamek da je Udruga općina u četvrtak organizirala jednodnevni seminar o gospodarenju otpadom uz vrlo dobar naslov “Upravljanje otpadom – izazov i prilike lokalne smouprave“, gdje smo predstavili naš sustav i priliku koju smo iskoristili jer smo na održivom gospodarenju otpadom dosada zaposlili 25 radnika s područja donjeg Međimurja, a nitko ni u jednom trenutku gospodarenje otpadom nije koristio za sakupljanje jeftinih političkih poena kao ona.”

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije