Zaštita potrošača: Prevarili me pred kućnim pragom – što da radim?

Vukanovčar” – društavo za zaštitu potrošača Međimurja i portal eMedjimurje.hr pokrenuli su zajednički rubriku putem koje se možete obratiti ukoliko smatrate da su povrijeđena vaša potrošačka prava te pitati kako i na koji način se zaštiti. U našu redakciju stiglo je novo pitanje čitatelja.

Pitanje:

Lijep pozdrav! Evo ja imam pitanje, zapravo tražim samo savjet. Imao sam ugovor na dvije godine u T-comu kada je prije 6 mjeseci došao na moju adresu službenik Iskona i htio me prebaciti u Iskon – naravno uz jeftiniju ponudu na što sam ja, s obzirom da u današnje vrijeme nema novaca, pristao. No, prije toga sam dotičnog službenika upitao da li se ja mogu prebaciti u Iskon pošto sam vezan ugovorom kod T-coma.

Odmah je nekoga zvao i rekao mi da nema problema, da je Iskon u sestrinstvu sa T-comom. Međutim, nakon mjesec dana od T-coma sam dobio rješenje o raskidu ugovora s čekom od 3000 kuna. Molim Vas savjet što bi se moglo napravit, da li se isplati to rješavati sudskim putem ili opet ono – ja ne mogu protiv njih. Unaprijed hvala!

Odgovor:

Ovo je tipičan primjer zavaravajuće poslovne prakse iz Zakona o zaštiti potrošača od strane akvizitera. Naime čovjek koji je prodao uslugu Iskona potrošaču nije djelatnik Iskona, već akviziter koji je plaćen provizijom u odnosu na broj sklopljenih ugovora. Poziv mobitelom s lica mjesta “u prazno”, jer postoji velika vjerojatnost da nije zvao nikoga tj. da je fingirao poziv, kako bi potrošača naveo da sklopi ugovor.

Poslovna praksa smatra se zavaravajućom ako sadrži netočne informacije, zbog čega je neistinita ili ako na neki drugi način, uključujući njezino cjelokupno predstavljanje, pa čak ako je informacija činjenično točna, zavarava ili je vjerojatno da će zavarati prosječnog potrošača u pogledu .

Zavaravajuća poslovna praska je zabranjena i kažnjiva, ali u ovom slučaju je to jako teško dokazati, jer postoji samo tvrdnja potrošača, a da se traži skupo vještačenje poziva akvizitera, najvjerojatnije tog poziva nema, a i teško da potrošač zna o kojem se akviziteru radi tj. tog čovjeka više nikada nije sreo.

T-com je postupio po zakonu o elektroničkim komunikacijama koji određuje da: “Pretplatnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora u bilo kojem trenutku. Pretplatničkim ugovorom može se utvrditi da pretplatnik, koji raskine ugovor prije isteka razdoblja obveznog trajanja ugovora, mora platiti mjesečnu naknadu za ostatak razdoblja obveznog trajanja ugovora, ili naknadu u visini popusta na proizvode i usluge koje je ostvario ako je plaćanje te naknade povoljnije za pretplatnika.”

Savjet: Potrošač može pokušati žalbom osporiti dug i to prvo T-comu, pa ako ga odbiju, prema pravnom lijeku o odgovoru Povjerenstvu za reklamacije potrošača, te ako ni tada ne dobije pozitivno rješenje da zatraži pomoć od HAKOM-a ili poštom. Za to vrijeme ne mora plaćati osporeni dug i na njega ne mogu teći kamate do konačnosti rješenja tj. kada od HAKOM-a dobije rješenje po prijavi. Poslije toga ako je rješenje nepovoljno za potrošača može pokrenuti sudski spor pred redovnim sudom, ali to ne savjetujemo, jer je postupak skuplji od predmeta spora.

Savjetujemo svim potrošačima da ako treba 10 puta pročitaju ugovor prije potpisivanja, a nikako da potpisuju ugovor po načelu “službenik mi je rekao”. Ako “službenik” tj. trgovac požuruje potrošača i navodi ga na potpisivanje bez čitanja, potpuno je jasno da želi prevariti potrošača. (Za Vukanovčar: Krešimir Polanec)

Smatrate li da su povrijeđena vaša potrošačka prava, a ne znate kako se zaštititi, pitajte nas na pitanja@emedjimurje.hr.

Arhiva članaka:

>>> Zaštita potrošača: Kako do svojih prava kod mobilnih operatera?

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije