Dan jedinstvenog europskog broja 112

Europski dan broja 112 obilježava se 11. veljače svake godine (šestu godinu zaredom) s ciljem informiranja građana Europske unije o jedinstvenom broju 112 za žurne situacije. Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama Europske unije i služi za besplatno nazivanje hitnih službi.

Europski parlament krajem 2007. godine prihvatio je pisanu deklaraciju koja preporučuje obilježavanje Dana europskog broja 112 za žurne situacije.  Deklaracija poziva zemlje članice da medijski promiču ovaj jedinstveni broj i sve aktivnosti kojima će obilježiti ovaj dan.

Broj 112 prvi put je uveden 1991. kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 je stavila prije osam godina, 11. veljače 2005. godine čime se pridružila jedinstvenom europskom projektu omogućavanja dojavljivanja nesreća i potreba za djelovanjem hitnih službi na jedinstveni broj.

Uvođenjem broja 112 dobivena je jedinstvena “ulazna točka” za traženje pomoći pa svaki unesrećeni može brzo zatražiti pomoć, ne razmišljajući pritom koga mora  pozivati i tko mu sve i kako treba pomoći. Operater po zaprimanju poziva žurno spaja u konferencijsku vezu najpotrebniju žurnu službu, te po potrebi obavještava strukovno i teritorijalno i druge nadležne hitne i inspekcijske službe koje trebaju pružiti pomoć ili poduzeti potrebne zaštitne mjere.

Tijekom proteklih osam godina uporabe broja 112 u Republici Hrvatskoj (kao i u Međimurskoj županiji) bilježio se stalni porast ukupnog broja poziva (zbroj namjenskih, nenamjenskih i zlonamjernih) kao i sve veći udjel namjenskih poziva u ukupnom broju.

Broj 112, koji se treba nazvati u svim hitnim situacijama kada su ugroženi ljudski životi, imovina i okoliš, nudi nekoliko prednosti prije svega pozivatelj ne mora poznavati strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnom slučaju nego hitni slučaj samo dojaviti na broj 112.

Nadalje, štedi se vrijeme jer samo jedan poziv praktički paralelno alarmira nekoliko hitnih službi, odnosno operater nakon dojave alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju, hitne službe rasterećene su od zlonamjernih, nenamjenskih ili opetovanih poziva, kada različiti pozivatelji dojavljuju isti hitni slučaj, budući operateri u centrima 112 “filtriraju” ove vrste poziva.

Poziv na 112 može se ostvariti i kad je mobitel zaključa, može se ostvariti i kad nema signala, broj koji poziva 112 uvijek je vidljiv iako se prekrije, a zlouporaba pozivanja na 112 se sankcionira (privremeno isključenje do raskidanja pretplatničkog odnosa).

Sustav 112 temeljem utvrđenih standardnih operativnih postupaka, protokola ili sporazuma omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji, hitni prijevoz zrakom ozlijeđenog ili organa za transplantaciju, što je u nekim situacijama od iznimnog značenja.

Hitni slučaj može se dojaviti i na engleskom, njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom ili češkom jeziku, a može se dobiti: hitna medicinska pomoć, pomoć vatrogasaca, pomoć policije, pomoć gorske službe spašavanja i pomoć drugih hitnih službi, komunalnih ili inspekcijskih službi te udruga građana koje su svojom djelatnošću vezane za zaštitu i spašavanje života, imovine ili okoliša.

Prošle godine taj je broj u Hrvatskoj okrenulo 58 361 osoba, od čega je namjenskih poziva bilo 22 013 što je u prosjeku 60 na dan.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije