Prije četiri godine završen je projekt Kultur, vrijedan 220.000 eura. Čak 165.000 eura osigurano je iz programa Phare 2006 Europske unije, a ostatak je preuzeo Grad Čakovec kao korisnik projekta u okviru kojeg su postavljena i tri info kioska s priključkom na internet, namijenjeni građanima i turistima koji žele doznati više o znamenitostima i ponudi Čakovca. No, turisti koji danas prošetaju gradom naići će na prazne monitore jer jedan je kiosk razbijen, a dva ne rade. Onaj kod Borova ne radi već godinu dana. Razlog? Nije priključen na struju!
– Grad Čakovec predao je te info kioske nama na upravljanje. Ostali smo zatečeni time, ne zbog ažuriranja podataka, nego zbog tehničkog održavanja uređaja jer se time mi ne bavimo. Kako se to misli riješiti, ne znam – priznaje Ivana Maltar, direktorica Turističkog ureda Grada Čakovca. Pitanje što se s info kioscima uputili smo i gradonačelniku Branku Šalamonu te pročelniku Slobodanu Veinoviću.
Odgovorio je zamjenik gradonačelnika Zoran Vidović koji nam je samo proslijedio dopis što ga je pročelnik Veinović 23. srpnja ove godine poslao I. Maltar. U tom dopisu Veinović napominje da je nakon završetka projekta Kultur 30. studenog 2008. godine vlasništvo triju internet info terminala preneseno na TZ. Jedan od ciljeva projekta je povećanje broj turista postavljanjem suvremenih multimedijalnih uređaja. Zaboravilo se samo na struju.
Postavljene su i četiri panoramske kamere i LED ekran površine 12 četvornih metara na Trgu Republike, koji bi trebao promovirati grad “prikazujući različite slikovne i zvučne sadržaje”. Na njemu se vrte i reklame. Kako je projekt zamišljen kao samoodrživ, dio prostora predviđen je i za oglašavanje, no iz Grada nismo dobili odgovor koliko je novca dosad uprihodovano, tko ga naplaćuje i u koje je svrhe utrošen.
I. Maltar tvrdi da nemaju nikakav ugovor potpisan s Gradom, već da je Grad sklopio ugovor s tvrtkom Actum, koja je postavila opremu. Saša Gala iz Actuma kaže da su oni zaduženi samo za ažuriranje podataka. – No, koliko znam, od 2008. godine u bazama nije promijenjeno ni jedno slovo jer nam ništa nisu poslali – ističe. Centar za kulturu Actumu šalje podatke o svom programu, a ta ih tvrtka, u kojoj je jedno vrijeme radio i sin gradonačelnika Šalamona, prema internom dogovoru stavlja na displej. Uz određenu naknadu u vidu reklamnog prostora.