
Čakovečki umjetnik Toni Fažon sudjelovao je na međunarodnom sajmu Art Zagreb 2025. s djelom „Želim sve“ koje istražuje suvremenu kulturu potrošnje
Toni Fažon, čakovečki umjetnik i jedan od stupova međimurske likovne scene, jučer je predstavio svoj rad u sklopu umjetničkoga sajma Art Zagreb 2025., koji već osmu godinu zaredom okuplja najistaknutije umjetnike i galerije te ih približava široj hrvatskoj javnosti.
Art Zagreb, međunarodni sajam suvremene likovne umjetnosti, pokrenut 2018. godine, afirmirao se kao središnje događanje hrvatskoga tržišta umjetnina. Svake se godine u njegovu zagrebačkom prostoru predstavljaju ponajbolje galerije i umjetnici, stvarajući jedinstvenu točku susreta galerista, kolekcionara, umjetnika, kustosa, povjesničara umjetnosti i entuzijasta koji suvremenu umjetnost prate s istinskim zanimanjem.
‘KIPCI’ Izložba slika Tonija Fažona u zgradi Scheier
U takvom okruženju Toni Fažon se ove godine predstavlja radom unutar izložbe Ikonologija potrošnje, postavljene u sklopu Praktikuma Društva povjesničara umjetnosti Hrvatske. Već na prvi pogled jasno je da njegov rad izaziva snažnu pažnju posjetitelja, ali i otvara pitanja o suvremenoj kulturi želje, potrošnje i identiteta.

Kustosica i povjesničarka umjetnosti Ana Plenča o njegovu radu piše:
U djelu sugestivnog naziva Želim sve autor Toni Fažon prikazuje stiliziranu donju polovicu ženskog lica, snažno naglašavajući usne koje zagrizaju vlastiti prst. Glatkim, gotovo sjajnim površinama, stilizacijom djela koje asocira na pop art i korištenjem snažnih primarnih boja – crvene i plave – stvara dojam reklamnog plakata. Predimenzionirane usne idealnog oblika, dodatno naglašene crvenom bojom odnosno ružem, tradicionalno nas asociraju na seksepil i požudu, i gesta zagriza, koji je toliko jak da prst krvari, promatraču prikazuju akt konzumacije, koja je zašla u sferu prekomjernosti te sada osobi koja konzumira nanosi bol – bol do krvi. Lice subjekta slike ostaje prikazano samo do polovice, dajući dojam anonimnosti, kojom se gesta dodatno ističe.
Promotrimo li ovo djelo u kontekstu potrošačke kulture, zasigurno ćemo najprije pomisliti na reklamnu kulturu, koja često koristi erotske sugestije kako bi proizvod učinila primamljivijim. Ipak, tijekom daljnjeg promatranja primjećuje se da se cijela scena doima teatralno, prenaglašeno, čak i nelagodno – promatrači imaju uvid u trenutak u kojem se želja pretvara u opsesiju, a tijelo u proizvod. Trenutak u kojem potrošač, izgubljen u moru svojih želja, postaje ono što konzumira.

Takva promišljanja nisu slučajna kada je riječ o Fažonu, predsjedniku Likovnog udruženja Čakovec i voditelju Škole crtanja i slikanja Artelje, koji iza sebe ima sedam samostalnih te velik broj skupnih izložbi. Njegov nastup na Art Zagrebu potvrđuje da Toni Fažon ostaje autor koji neprestano istražuje, provocira i potiče na razmišljanje.
FOTO Čakovec se u subotu pretvorio u veliku likovnu radionicu







