OD SIVICE DO BELICE

NAČELNIK PERICA HAJDAROVIĆ Ovo je cesta koju svi želimo!

U samom središtu Međimurja nalazi se jedan ogromni prometni krug

Od Čakovca, preko Belice, do Dekanovca i Novakovca, Podturna, pa nazad preko Sivice i Novog Sela Rok točno je 30 kilometara. No unutar toga kruga nema ni jedne jedine asfaltirane dionice, nikakve premosnice koja bi uvelike skratila put.

Od Sivice do Belice, koji su susjedna sela, put naokolo je dug silnih i zavojitih 15 kilometara. Ne možete ni iz Pribislavca u susjedni Mihovljan, iz Belice u susjedno Novo Selo Rok, iz Gardinovca u Sivicu… ovaj krug kao da je začaran!

Ideja za razbijanje kruga je više, no najozbiljnija je ona o cestovnom povezivanju Sivice i Belice, stoga smo razgovarali s Pericom Hajdarovićem, načelnikom Općine Podturen. Našli smo se kod ograde sivičkog groblja, tamo gdje završava asfalt.

Točno napola

– Kad bi asfaltirali ovaj makadamski put koji počinje kod groblja, u Belici bi bili taj čas. Dionica je duga pet kilometara, a trasa već ima odličnu pripremu. I Beličani su za to. Svojevremeno se ozbiljno pričalo o zahvatu koje bi naše dvije Općine sufinancirale, no nekako je to palo u vodu, ne znam točno zašto. Nije bilo novca valjda – govori nam načelnik Hajdarović.

Kad bi ovaj pravac bio asfaltiran, prometni bi krug bio presječen točno napola. Zanimljivo, makadam o kojem govorimo je županijski pravac! Svojevremeno je, kao lokalna cesta broj 20085, ušao u portfelj Županijske uprave za ceste Međimurske županije. Otada je, sa sivičke strane, asfaltirano jedino početnih 200 metara. Učinjeno je to nakon što je postavljena ograda groblja – kako se ne bi prašila.

– Nije ovo samo pitanje Sivice i Belice. Cijeloj općini Podturen bi se skratio put prema autocesti, preko Belice i Male Subotice do Svetoga Križa. To bi bio najbrži put do autoceste, čak i Murskom Središću – kaže načelnik.

Još je razloga koji govore o potencijalnim koristima. Prije svega, dobila bi se važna prometna alternativa. Njezin nedostatak najbolje se vidio ove godine kad je zbog radova bila zatvorena cesta između Novog Sela Rok i Čakovca. Osim toga, prometno bismo rasteretili dio samoga Čakovca – prije svega Ulicu bana J. Jelačića, Istarsku i Mihovljansku.

Beličani se slažu

Nazvali smo i načelnika Belice Zvonimira Taradija. Složio se, Belica isto prepoznaje potencijal asfaltiranja ovog pravca.

– Mi smo to svojevremeno i potaknuli, da trasa postane županijska. Već smo više puta novac za sufinanciranje toga zahvata stavljali u općinski proračun. Nadamo se da će jednom to i proći, sad kad smo završili radove na pravcu od Belice do Gardinovca – kaže.

Problem je što nema natječaja na koji bismo prijavili zahvat, ali spremni su posegnuti u džep s Podturnom i osjetno sufinancirati radove uz ŽUC.

– Ima još jedna mogućnost, a to je cesta od Belice do Novog Sela Rok koja bi izbijala kod crkve u Roku. Možda bismo to mogli napraviti u suradnji s Gradom Čakovcem – dodaje.

Taj pravac izbija na istome mjestu u Belici kao i onaj iz smjera Sivice. Naravno da bi idealno bilo da oba budu asfaltirana, dobio bi se trokut unutar kruga. No to je trenutno teško očekivati.

Odgovore smo potražili kod ŽUC-a. Pitali smo ih imaju li u planu asfaltiranje pravca između Sivice i Belice, postoje li kakvi razlozi zašto se to ne bi napravilo te smatraju li generalno da bi valjalo barem jednom transverzalom premostiti ovo veliko područje u srcu Međimurja.

Korektno nam je odgovorila ravnateljica Đurđica Hamer. Kaže kako je asfaltiranje makadamskih cesta iz godine u godinu jedan od osnovnih ciljeva ŽUC-a. Naravno, u skladu s propisima i lokacijskim uvjetima te – očekivano – financijskim mogućnostima.

Plan, ali dugoročni…

– S obzirom na navedene dugoročne strateške ciljeve, ŽUC ima namjeru asfaltirati navedenu dionicu u narednom dugoročnom razdoblju, odnosno kad to budu dozvoljavale financijske mogućnosti. Ta lokalna cesta duga je 5,18 kilometara, od čega je 4,47 kilometara šljunčano. To iziskuje znatna financijska sredstva. O tome se već u nekoliko navrata i razgovaralo s Općinom Belica i Podturen – riječi su ravnateljice Hamer.

ŽUC dakle nije protiv, ali termin “dugoročno” nije upotrijebljen bez razloga. Možda se stvar može i požuriti, ali ako i dalje dobro čitamo među redovima, trebali bi se novčano isprsiti Belica i Podturen.

– Slažemo se da bi asfaltiranje kompletne dionice doprinijelo napretku toga dijela Međimurja i znatno bi smanjilo prometovanje između naselja koja se nalaze u tom okruženju – dodaje još ravnateljica Hamer.

No još jednom skreće pozornost na financijske okvire. Kaže kako je u Međimurju daleko više potrebnih zahvata nego što je novca.

– Osnovni izvor financiranja, to jest godišnja naknada za uporabu javnih cesta, nije se mijenjala 21 godinu, a cijene energenata, materijala i radova narasle su za više od 60 posto – ističe. Nije u šoldima sve, nešto je i u nekretninama…

*Preuzeto iz Lista Međimurje, br. 3628

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije