MOST U MURSKOM SREDIŠĆU

MURSKO SREDIŠĆE Je li novi most tek san?

Je li ovaj važan zahvat ostvariv i događa li se uopće što na relaciji između hrvatskog i slovenskog državnog vrha?

Mursko Središće već godinama stenje pod teretom kamionskog
prometa, a kolone pred graničnim prijelazom ponekad počinju već
na samom ulazu u grad, kod benzinske postaje. Obilaznica grada i
novi most za Sloveniju na rijeci Muri stoga je velika želja i
potreba.

No, je li ovaj važan zahvat ostvariv i događa li se uopće što na
relaciji između hrvatskog i slovenskog državnog vrha? Jer bez
Slovanaca i čvrstog dogovora dviju država cijela priča pada u
Muru globoku…

Ono što smo uspjeli doznati iz Zagreba je da je ovih dana
pojačana diplomatska aktivnost s Ljubljanom te se pričalo upravo
o mostovima, od Mure pa do Dragonje (Istra).

KAKO DIŠU SLOVENCI?

Važna novost tiče se upravo Murskog Središća. Naime, slovenska
strana je državnim proračunom namijenila po 50 tisuća eura za ovu
i za sljedeću godinu za projektiranje ovog važnog prometnog
zahvata.

Novac je, kako doznajemo, namijenjen za izradu prostorno-planske
dokumentacije. Slovenci planiranu trasu namjeravaju ucrtati u
svoje prostorne planove i to je dobar znak! A evo i komentara
Dražena Srpaka, gradonačelnika Murskog Središća:

– Mi radimo na tome. Održali smo koordinaciju na kojoj je
slovenska strana upoznata s projektnim zadatkom, a na idućoj će
se definitivno izjasniti te valja dogovarati točku spajanja, tj.
točnu poziciju mosta. S naše strane, sve je smješteno u prostor.
Imamo prometni elaborat, ucrtane su brza cesta od Čakovca,
obilaznica grada i most na Muri. A imamo i studiju izvedivosti
koja kaže da je projekt… izvediv. Slijedi izrada studija
utjecaja na okoliš koja zbog zaštićenog riječnog područja može
potrajati do dvije godine. Potom se ide na samo projektiranje –
kazao nam je Srpak.

Ključno je pitanje izvora financiranja. Srpak je optimističan,
kaže da je u sedmogodišnjem razdoblju u EU predviđen znatan novac
za ovakve zahvate na važnim prometnim pravcima.

TRASA BRZE CESTE

U planu je brza cesta koja bi se od sjeverne obilaznice Čakovca
provlačila nenaseljenim područjem sve do izlaza iz Štrukovca.
Tamo bi se kružnim tokom vratila na državnu cestu koju bi potom
proširili sve do ulaza u Mursko Središće. Tu negdje kod benzinske
postaje trasa bi ponovo skrenula udesno, prema zoni Brezje.
Nadvožnjakom bi prešla prugu prema poljima između Murskog
Središća i Peklenice.

Negdje kod Hrastinke, na nekom od mjesta gdje državna granica ide
sredinom današnjeg riječnog toka, gradio bi se novi most.
Slovenci bi promet usmjerili dalje – možda prema postojećem
graničnom prijelazu kod Petišovaca, a možda ravno dalje prema
autocesti nadomak Lendave.

* Preuzeto iz Lista Međimurje, broj
3.482

Najnovije