Marko Mlinarić je upravitelj stroja na katamaranu koji plovi jednom od prometnijih linija na Jadranu. - Beneficije ovog posla su bezgranične! - kaže Marko
Iako u vrijeme kad je upisivao srednju školu informacije nisu bile na klik miša, 38-godišnji Marko Mlinarić iz Međimurja bio je ustrajan u svom odabiru obrazovanja kojeg je ostvario u ipak nešto južnijem mjestu izvan svoje rodne županije.
S nepunih 15 godina otputovao je za Bakar, gdje je kasnije završio smjer Tehničar za brodostrojarstvo u Pomorskoj školi, najstarijoj srednjoj strukovnoj školi u Hrvatskoj. U to vrijeme, kaže Marko, bilo je zaista čudno da ‘klinac’, tada iz Preloga, upiše srednju školu izvan Međimurja, a još k tome Pomorsku i smjer za koji su rijetki u njegovoj okolini znali da uopće postoji.
– Naravno, u početku je neizbježna prilagodba na novo okruženje, samostalan način života u tinejdžerskim godinama i nešto dinamičniji tempo, nego što je to u ostalim strukovnim školama. Nastava se u Pomorskoj školi održavala od ponedjeljka do petka, a vikendom smo imali praksu. U to vrijeme se činilo naporno, no ne žalim ni sekunde jer znam da je vrijedilo i kasnije se isplatilo, ispričao je Marko koji dodaje kako vjeruje da još uvijek malen broj osnovnoškolaca iz Međimurja uopće uzima takav srednjoškolski izbor u obzir.
Po završetku srednje škole upisao je Pomorski fakultet u Rijeci, gdje je tada bio jedan od rijetkih Međimuraca, a na pitanje što netko sa sjevera radi na moru, odgovor mu je uvijek bio spreman: “Zar je more samo vaše?”.
Od asistenta do upravitelja stroja katamarana na jednoj od prometnijih linija Jadrana
Danas Marko iza sebe ima 15 godina plovidbe po svijetu, bogato iskustvo rada s ljudima različitih nacija, vjera i svjetonazora, poznavanje brojnih kultura i bezbroj pozitivnih uspomena. Trenutačno obnaša funkciju upravitelja stroja na putničkom katamaranu kapaciteta do 350 ljudi, koji plovi linijom Split-Hvar-Korčula.
– Prvi korak pri zapošljavanju u struci bio je asistentura, odnosno obavljanje najlošijih poslova na kojima se čeličiš, a plaća još uvijek nije bajna. No, to je zaista posao u kojem brzo napreduješ, a ako si voljan učiti i usavršavati se, sukladno tome rastu i prihodi.
Ljudi s kojima sam do sada imao priliku raditi rušili su neke ‘poznate’ stereotipe o određenim nacijama i vjerama, a uvjerio sam se da smo na brodu svi isti – uvijek spremni za rad, ispričao je Marko.
Ritual ‘krštenja’, test izdržljivosti koji mora proći svaki mladi pomorac
Na pitanje što će mu uvijek ostati u dobrom sjećanju, izdvaja
predivna mjesta koja je posjetio, kulture koje je upoznao te svoj
prvi prelazak ekvatora uz test izdržljivosti koji mora proći
svaki mladi pomorac.
– S obzirom na to da sam plovio cijelim svijetom, sad mi još samo
ostaje da posjetim Sjeverni i Južni pol, našalio se Marko i dodao
kako će uvijek pamtiti obred poznatog rituala ‘krštenja’ koji
prolaze članovi posade, koji prvi puta prelaze granicu između
sjevera i juga, a koji je jedan od zanimljivijih događaja u
životu na brodu.
Plovi 2 do 3 mjeseca, nakon čega istu količinu vremena provodi u
Međimurju, a tada najviše pažnje posvećuje svojoj obitelji.
Zahvaljujući internetu, na brodu se čuju i vide svakodnevno putem
Skypea, pa im to olakšava rastanke.
Čim isplovi, Marko je odgovoran za upravljanje katamaranom, pomoć
zapovjedniku u svim poslovima vezanim za operativno odvijanje
dnevnih operacija, sigurnost i održavanje.
– Imam odličan tim i na sve ih gledam kao jednake meni, stoga na brodu nema naređivanja, već svi znaju koje su im dužnosti i uspješno ih obavljaju, rekao je naš sugovornik koji je nakon odmora u Međimurju, nedavno otputovao za Split u nove izazove koji ovaj posao stavlja pred njega.