OBILJEŽEN I U ČAKOVCU

EUROPSKI DAN 112 Međimurci ŽC 112 Čakovec zvali 23.885 puta, najviše za hitne službe

- U odnosu na 2017. godinu, u 2018. godini došlo je do pada ukupnog broja poziva, no iskoristivost broja blago je porasla - kažu iz ŽC 112 Čakovec

Odlukom Europske komisije iz 1993., 11. veljače obilježava se Međunarodni dan jedinstvenog europskog broja 112. Povodom obilježavanja, Područni ured za zaštitu i spašavanje Čakovec pripremio je službene podatke o Međimurskoj županiji za 2018. godinu s kojima nas je upoznao predstavnik Ministarstva unutarnjih poslova Centra 112Ladislav Söke.

– U odnosu na 2017. godinu, u 2018. godini došlo je do pada ukupnog broja poziva, no iskoristivost broja blago je porasla. Ove godine zabilježen je i pad broja zlonamjernih poziva – rekao je.

U 2018. godini bilo je ukupno 23.885 poziva, 65,43 na dan, i to 8.542 namjenskih, 23,4 na dan i 15.328 nenamjenskih te 17 zlonamjernih. Iskoristivost broja je 35,8 posto. Nenamjenski i zlonamjerni pozivi obuhvaćaju slučajeve slučajnog uključivanja, poziva djece s telefonske govornice, fiksnog telefona i mobitela, traženje operatera i informacija.

Pozivatelji su u 75,76 posto poziva koristili mobilnu, a u 24,23 posto fiksnu telefonsku mrežu. Zaprimljeno je 18 poziva na stranom jeziku od kojih je 72,2 posto na engleskom jeziku. Od ukupnog broja namjenskih poziva 83,45 posto, 7.129 poziva, bila su za hitne službe (hitna medicinska pomoć, policija, vatrogasci), a 16,65 posto, 1.413 poziva, za ostale službe (komunalne službe, inspekcije, veterinarske službe…).

Od poziva za hitne službe za hitnu medicinsku pomoć zaprimljeno je 3 956 poziva, odnosno 55,49 posto od poziva za sve hitne službe, za policiju 2 970 poziva i za vatrogasce 203 poziva.

Novitet o uvođenju interoperativne usluge e-poziva na području cijele Europske unije

U Republiku Hrvatsku uvedena je suvremena funkcionalnost ‘e-poziv’ (eCall), na temelju Odluke Europskog parlamenta i vijeća od 15. svibnja 2014. godine o uvođenju interoperativne usluge e-poziva na području cijele Europske unije.

U skladu s tom Odlukom od 01. listopada 2017. godine centri 112 su pripremljeni za prijem e-poziva, a Uredbom Europskog parlamenta i vijeća od 29. travnja 2015. godine određeno je da svi novi modeli automobila proizvedeni nakon 1. travnja 2018. godine budu opremljeni funkcionalnošću e-poziva.

U slučaju ozbiljne nesreće, u osobnom vozilu, automatski ili ručno, aktivira se poziv prema broju 112 i istovremeno se na broj 112 šalje SMS s potrebnim podacima o lokaciji i vozilu koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći. E-pozivi u Republici Hrvatskoj zaprimaju se za područje cijele države u Županijskom centru 112 Zagreb, u kojem je 2017. godine implementirana aplikacija za prijem e-poziva.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije