Nela Augustić, grafička dizajnerica porijeklom iz Murskog Središća, a danas sa zagrebačkom adresom, od malih je nogu bila vrlo kreativna. Danas svoju kreativnost pokazuje osmišljavanjem grafičkih rješenja za velike hrvatske tvrtke
U njezinom se portfelju nalaze ilustracije, pokretne grafike, rješenja za web dizajn, etikete različitih proizvoda, logotipi i još mnogo toga. Tko jednom zaviri u Nelin svijet mašte i čudesa, poželjet će da i njemu kreira moguće proizvode.
Pronašla se u dizajnu
Otkako zna za sebe, kako kaže, vječito je nešto crtala, ljepila i izrađivala rukotvorine za svoje bližnje. Nije mogla ni zamisliti da će joj upravo ta crta osobnosti kreirati karijeru. – Uvijek sam tražila nove izazove, tako da mi je rješavanje različitih problema na kreativan način bila glavna zanimacija. Tijekom formativnih godina imala sam mnogo različitih interesa, prioriteti su se mijenjali od matematike preko glume do novinarstva, ali je tijekom gimnazijskih dana ljubav prema dizajnu u konačnici zasjenila ostale moguće karijere poput književnosti ili stomatologije. Sorry, mama! – prisjeća se Nela.
Tako je donijela odluku o upisu studija dizajna na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a svi kolegiji koje je pohađala pokazali su joj da je donijela pravu odluku. Na mnogima od njih na površinu je izašla ona prava, iznimno kreativna Nela.
Osim što je predano radila na svojim studentskim obavezama, neko je vrijeme radila i u Zagreb Filmu, a potom je nakon stjecanja diplome odlučila s ušteđenim novcem nekoliko tjedana putovati Europom s ruksakom na leđima. Nakon povratka bilo je vrijeme za prve ozbiljne početke u svijetu dizajna, ali i neprestanu edukaciju i rad na sebi. – Neko sam vrijeme radila kao freelancer, a potom se zaposlila u studiju Demode. Sa strane sam čitavo vrijeme radila i na osobnim projektima te sam često polazila razne kreativne radionice poput Character Designa Workshopu organizaciji udruge Boonika ili Copyraonice, školice copywritinga – ističe ova grafička dizajnerica.
Rad s velikim tvrtkama
Od prošle godine pak radi u agenciji IZONE, čiji su klijenti velika imena poput Podravke, Gorenja i Erste banke, a to joj je omogućilo da u kratkom vremenu mnogo toga nauči.
– Veliki klijenti često su i vrlo zahtjevni, no upravo sam zbog toga u kratkom periodu stekla brojna nova znanja. Vjerujem da je naviku usvajanja novih znanja i vještina potrebno njegovati tijekom cijelog života. Iskustvo nas čini pametnijima i sposobnijima, a u konačnici i zadovoljnijima – kaže Nela.
U svojoj dosadašnjoj karijeri izrađivala je sve od najjednostavnijih grafičkih tješenja do složenih vizualnih identiteta. Bavila se printom, ilustracijama, pokretnim grafikama i web dizajnom, a nas je zanimalo kako izgleda proces izrade grafike od ideje do predaje klijentu. – Riječ je o dugotrajnom procesu. Ako se radi za klijenta, prvo trena istražiti konkurenciju te razviti koncept, što je i najzabavniji dio. Na samom je početku najvažnije biti otvoren i nesputan, što znači da nema loših ideja – svaka ideja je dobra dok se ne dokaže suprotno. Ograničavanje na samom početku glavni je neprijatelj kreativnosti. Kad se obavi filtracija ideja uz pomoć kolega, definira se daljnji korak – pojašnjava nam Nela.
Kako dalje ističe, slijedi definiranje sheme boja, tipografije i ostalih popratnih elemenata (npr. ilustracije, fotografije i sl.) koji će u konačnici sačinjavati vizualni identitet proizvoda. Nakon finalnog odobravanja klijenta kreće tehnički proces izrade, kojem prethode konzultacije s tiskarom (ako se radi o tiskanom proizvodu ili ambalaži) kako bi se definirali materijali i tehnike tiska. Slijede provjera probnog tiska te, ako je potrebno, finalne izmjene. Kod digitalnih je proizvoda taj proces nešto drugačiji, ali s istim dodirnim točkama. Svaki je projekt priča za sebe.
Najdraži osobni projekt
Iako je u svojoj dosadašnjoj karijeri odradila brojne takve projekte, jedan joj je posebno drag, a trenutno je u svojoj posljednjoj fazi realizacije. – To je Mokribrk Brew – vizualni identitet za liniju piva domaće izrade. Ideja je nastala kao poklon za osobu koja je planirala praviti vlastito pivo. Cijeli sam projekt sama odradila, od imena do tiska. Uživala sam tokom čitavog procesa jer sam imala slobodu raditi što mi je volja. S druge strane, jedan od većih izazova bio mi je osmišljavanje vlastitog vizualnog identiteta.
Problem je u tome što je teško filtrirati nepotrebnu buku i doći do suštine kad se radi o vama i kad biste željeli ljudima reći sve što je u vašoj glavi na neki koherentan način. Mnogi dizajneri upravo zbog toga angažiraju kolege. Ja sam tome pristupila gordo i pomalo mazohistički, cijeli proces trajao je dosta dugo, ali sam naposljetku bila zadovoljna rezultatom – ističe.
Nalet ideja ne može se mjeriti ni sa čime
Iako posao koji podrazumijeva kreativnost mnogima izgleda kao ostvarenje sna, napose svima nama kreativnim dušama, Nela priznaje da i on ima svoje manje lijepe strane. Upravo se zato i sama susretala s brojnim izazovima.
– Bilo je tu svega: od nemogućih rokova, tvrdoglavih klijenata, prekovremenih sati, preuzimanja odgovornosti ta tuđe pogreške. Kod freelancinga problem često predstavljaju nestalni prihodi ili loša raspodjela vremena. No, sa sigurnošću mogu tvrditi da je najveća prepreka s kojom sam se dosad susrela sumnja u vlastite sposobnosti, tzv. imposter syndrome. Kreativci su česta meta vlastitog manjka samopouzdanja. Osjećaj paralize koji nastaje uvjeravanjem samih sebe da niste dovoljno dobar je zastrašujući – priznaje Nela koja se iz takvih situacija izvukla osvješćivanjem problema i podrškom kolega. Ipak, ništa ne može zamijeniti nalet energije koju osjeća prilikom stvaranja nečeg novog, kao i osjećaj ispunjenja koje nastaje kad se dobar posao privede kraju na zadovoljstvo nje i klijenata. Jednako je tako u svakodnevnom radu motivira činjenica da može raditi na osvještavanju društva oko aktualnih problema.
– Dizajneri pomoću vizualne komunikacije mogu doprijeti do velikog broja ljudi i prenijeti snažne poruke koje u konačnici imaju moć formiranja društva. To ne valja uzimati olako, u ovom je poslu izrazito bitno biti svjestan svoje odgovornosti. Dizajneri nisu samo “ljudi koji nešto malo tamo, eto, crtaju”. Dobar dizajner uz istančan osjećaj za estetiku mora, u najmanju ruku, biti i svojevrsna kombinacija inženjera, psihologa i sociologa. Mora biti inteligentan i informiran, svjestan društvene situacije, kulturnog okruženja i povijesnog konteksta – upozorava Nela.
Stvara i kada nije na poslu
I dok uživa u svakom novom radnom danu, ova grafička dizajnerica ne prestaje biti kreativna i znatiželjna ni izvan radnog vremena.
– Analogna fotografija moja je velika ljubav. Posjedujem dva stara fotoaparata koja su mi u ruke došla kao obiteljsko naslijeđe, tako da se povremeno igram s njima. Na poklon sam dobila i restaurirani Polaroid fotoaparat, koji je vrlo šarmantni uređaj, no filmovi su nažalost dosta skupi i treba ih uglavnom naručivati iz inozemstva.
Osim fotografijom, bavi se i crtanjem kratkih komičnih stripova, čitanjem i povremeno pisanjem poezije, a jednako tako nastoji biti u toku s umjetničkom ponudom hrvatske i strane scene. Ne zanemaruje ni svoje tijelo pa svakodnevno vježba jogu i često je se može vidjeti na biciklu, kao i u izletima u prirodi, u kojima najviše uživa s dečkom Tomislavom.
Svime time puni baterije za nove poslovne pobjede.
– Neko vrijeme definitivno planiram nastaviti raditi u kreativnoj
industriji, možda uz dizajn okušati i svoje
copywriterske vještine, a u nekoj razumno bliskoj
budućnosti razmatram otvoriti i vlastiti studio. S obzirom na to
da gajim veliku ljubav prema antikvitetima, knjigama te
fantastičnim i čudnim artefaktima, jednog ću se dana vjerojatno
povući iz dizajnerske niše i u centru Zagreba otvoriti mali
kabinet čudesa/antikvarijat/knjižaru/galeriju – zaključuje
kreativna Nela Augustić.
Dio njezinih dosadašnjih radova možete pogledati i na njezinom
Behance
profilu.