- Za pijane vozače tražit ćemo izricanje maksimalnih kazni zatvora i novčanih kazni ali i maksimalnih zaštitnih mjera zabrana upravljanja vozilom. Nedavno je uhićeni počinitelj dobio 60 dana zatvora - rekao je Kristijan Srpak
Tijekom prvih deset mjeseci ove godine na području PU međimurske
dogodilo se 545 prometnih nesreća ili 15% manje prometnih nesreća
nego u istom razdoblju prošle godine kada ih je bilo 639. Također
bilježimo manje prometnih nesreća sa ozlijeđenim osobama za 6%.
Međutim u spomenutom razdoblju u 9 prometnih nesreća bilježimo 10
poginulih osoba što je za 3 osobe više nego cijele prošle godine.
Ove crne brojke na današnjoj konferenciji za novinare u
Policijskoj upravi međimurskoj prezentirao je
Kristijan Srpak, voditelj Službe policije
Policijske uprave međimurske.
– Jedan od osnovnih ciljeva Nacionalnog programa sigurnosti
prometa na cestama je da se broj smrtno stradalih do 2020. godine
na našem području smanji na 5 osoba u odnosu na broj stanovnika u
našoj Županiji. Prema tom cilju ove godine očekivana brojka
trebala je iznositi 5,6 osoba međutim trenutna brojka iznosi 8,7
smrtno stradalih osoba na 100 000 stanovnika što ukazuje na
nepovoljno stanje u domeni sigurnosti cestovnog
prometa.
Na
ovakvo stanje, prateći trendove nastanka prometnih nesreća kroz
prethodna razdoblja odgovarali smo preventivnim ali i represivnim
aktivnostima. Naime, jedna smo od rijetkih Policijskih uprava
koja je prepoznatljiva po preventivnim aktivnostima u prometu i
brizi za poboljšanje uvjeta za sigurnije odvijanje prometa na
našim cestama.
Unatoč prevenciji ali i povećanju represivnih mjera u razdoblju
prvih deset mjeseci u kojem smo utvrdili 8228 prekršaja ili 6%
više u odnosu na isto razdoblje prošle godine, prometne nesreće
sa najtežim posljedicama i nadalje se događaju – rekao je
Srpak.
Kao najčešće greške i uzroci prometnih nesreća prepoznati su nepropisna brzina i alkohol a poradi kojih se desila polovica ili 49% nesreća ( 268 ) od svih spomenutih prometnih nesreća (545). Preciznije kod 145 vozača u trenutku prometne nesreće bio je prisutan alkohol, pa tako isti u ukupnom broju nesreća participira sa 27%. Brzina se kao greška javlja u 123 prometne nesreće ili u ukupnom broju nesreća participira sa 22%.
Što se tiče nastanka najtežih prometnih nesreća i to sa poginulim osobama kao greška u 5 nesreća javlja se brzina neprimjerena uvjetima dok se alkohol kao uzrok utvrđen u 3 nesreće gdje su sudionici bili pod utjecajem alkohola i izazvali nesreću sa koncentracijom iznad 1,00 g/kg.
Također, interesantan je podatak da su osim počinitelja prometnih nesreća same žrtve odnosno smrtno stradali sudionici, bili pod utjecajem alkohola. Tako je provedenim vještačenjima utvrđeno da je od 8 smrtno stradalih osoba, u trenutku prometne nesreće njih 6 (ili 75%) bilo pod utjecajem alkohola, što je na određeni način zasigurno doprinijelo nastanku nesreće i posljedice. Za dvije smrtno stradale osobe još se čeka analiza.
Dolazi se do zaključka da se svaka 3 ili 4 prometna nesreća od ukupnog broja prometnih nesreća koju su evidentirali prvih deset mjeseci dogodila poradi utjecaja alkohola odnosno brzine.
– Što se tiče represivnog djela i prekršaja upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola, tijekom deset mjeseci utvrđeno je ukupno 667 prekršaja. Iz utvrđenih koncentracija dolazimo do zabrinjavajuće činjenice i poražavajuće statistike a to je da je upravo utvrđeno najviše prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola sa najvećim koncentracijama.
Tako su koncentracije iznad 1,50 g/kg alkohola u krvi zastupljene sa 207 prekršaja ili 31% od ukupne brojke utvrđenih prekršaja, koncentracije od 1,00 do 1,50 g/kg sa 168 prekršaja ili 25%, koncentracije od 0,50 do 1,00 g/kg sa 165 prekršaja također sa 25%, dok su najniže koncentracije do 0,50 g/kg zastupljene u 35 prekršaja ili 5%. Treba spomenuti vozače bicikla kod kojih su utvrđene koncentracije iznad 0,50 g/kg u 55 slučajeva ili 8% i 37 osoba ili 6 % koje su se odbile podvrgnuti ispitivanju prisutnosti alkohola.
– Isto tako u promatranom razdoblju na našim cestama uhićene su 124 osobe (53 su dovedene sudu) dok je u prostorijama policije do otrežnjenja zadržano 36 pijanih osoba. Za osobe koje ćemo u budućem razdoblju uhićivati i dovoditi Sudu i nadalje ćemo tražiti izricanje maksimalnih kazni zatvora i novčanih kazni ali i maksimalnih zaštitnih mjera zabrana upravljanja vozilom. Ovdje ću spomenuti pozitivan primjer presude prekršajnog Suda u Čakovcu koji je uhićenom počinitelju radi prekršaja u prometu izrekao kaznu zatvora 60 dana.
S obzirom na nepovoljno stanje u cestovnom prometu prvenstveno
povećanje smrtno stradalih osoba, želimo apelirati i upozoriti
građane da ćemo do kraja godine nastaviti provoditi pojačane
mjere nadzora i kontrola u prometu radi prevencije i sprečavanja
najtežih stradavanja u prometu a prvenstveno utvrđivati prekršaje
iz grupacije tzv. “četiri ubojice u prometu” a to su alkohol,
brzina, sigurnosni pojas i distrakcija odnosno korištenje
mobitela u vožnji.
Također, znajući da nam se ovaj tjedan približava običaj krštenja
mošta ili “Martinje” a koje se značajnije obilježava u našem
kraju, najavljujemo da ćemo nadolazeći vikend, u vremenu od
09. do 11. studenoga, također provoditi mjere i aktivnosti u
prometu, vezane uz prekršaje upravljanja vozilima pod utjecajem
alkohola. Mjere će se provoditi ispred svih policijskih postaja
ali i sa “mobilnim timom PU međimurske” odnosno “presretačima” i
raspoloživom tehnikom u cilju kontinuiranog nadzora i vidljive
nazočnosti na cestama – poručio je Krstijan Srpak.
Uputio je apel svim vozačima da ne sjedaju za upravljače nakon
konzumiranja alkoholnih pića odnosno da poštuju prometne propise.
S obzirom da i žrtve poradi stanja kada su pod utjecajem alkohola
doprinose nastanku nesreća s najtežim posljedicama, apeliramo i
na sve druge sudionike, osim vozača motornih vozila, da budu
odgovorniji u prometu. Isto tako, osobe koje će konzumirati
alkohol upućuje na alternativne oblike prijevoza, korištenje Taxi
službi i prijevoznika koji će ih u svakom slučaju sigurnije
dovesti do željenih destinacija, sve s ciljem izbjegavanja i
sprečavanja neželjenih i tragičnih posljedica