IVICA BETI

Ministrice Divjak, u srednje škole uvedite zanimanje influencer

Političari su neka vrsta influencera. Istina, često nude kvarnu robu i u skupljanju lajkova pobjeđuje ih gospodin Nitko

Dosad kao da se mislilo da su influenceri prenositelji virusa
gripe. Nedavna objava cjenika jedne bivše glumice koja reklamira
proizvode i usluge na društvenim mrežama koristeći svoje ime i
pojavu, skuplja lajkove i pratitelje (310.000), te pritom
zarađuje na desetke tisuće kuna po projektu, izazvala je čuđenje
i polemiku na društvenim mrežama: Pa zar je fakat to posao? Pa
tko daje toliko novca? U državi u kojoj su poštenje i moral iznad
svega, neizostavno je bilo i pitanje – a plaća li porez?

Oni koji su i prije čuli za influencere mislili su valjda da ti
ljudi rade za gablec, besplatno noćenje s doručkom, kozji sir s
OPG-a, komad odjeće ili cipele, pa su djecu plašili govoreći “ako
se ne primiš knjige, završit ćeš kao običan influencer”, a sad je
odjednom nastao šok – jbt, pa ovi zarađuju grdne pare! Sad se zna
da je to lukrativno zanimanje. Ako su se dosad i sramili,
influenceri se mogu “autati” i izaći iz ormara. Ne moraju se više
skrivati pred roditeljima i prijateljima.

Sad znamo da ih ima, možda i u vašem susjedstvu, i da dobro žive.
Možemo očekivati i pojačani interes za taj u nas dosad nepriznat
posao. Trendi ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak,
koja je u obrazovni sustav suvereno ubrizgala informatiku i
robotiku, pa će djeca prije naučiti programirati nego
deklinirati, trebala bi od iduće školske godine uvesti i
zanimanje influencer, s upisom u radnu knjižicu.

Srednjoškolci bi četiri godine razvijali prirodne talente i
svladavali digitalni marketing, medijsku kulturu, nešto
materinjeg i stranog jezika, tek toliko da uz slike mogu ubaciti
koju riječ ili kraticu… S vremenom se može otvoriti i vertikala
prema visokom obrazovanju, pa da Hrvatska dobije i prvog
diplomiranog influencera. Dipl. influ., da se ne miješa s
informatičarima. Hrvatskoj treba poštena influencija. Nakon
škole, sve što treba je postati donekle poznat, što u maloj
Hrvatskoj i nije neki problem.

Svatko pozna nekog. Prema jednoj od definicija, influencer je
osoba koja ima moć utjecati na veći broj drugih ljudi preko
društvenih mreža i tradicionalnih medija. Primjerice, neku osobu
pozovu na neko događanje da im priskrbi dodatni publicitet.
Milorada Pupovca u Bačku Palanku, na primjer. Političari su,
zapravo, također neka vrsta influencera. Istina, često nude
kvarnu robu i u skupljanju lajkova pobjeđuje ih gospodin Nitko,
no oni također ovise o broju svojih vjernih pratitelja i
naručitelja. Samo što ne rade po cjenicima, nego se čvrsto drže
za državnu sisu.

Usput rečeno, najviše pratitelja na Instagramu među političarima
trenutno ima predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović, čak 340.000,
i najjača je politička influencerica koju će teško netko skinuti
s trona, pogotovo nakon ruskih zagrljaja. Ipak, običan, da ne
kažemo klasičan, influencer, kakav u razvijenom svijetu nije
ništa novo, za novac reklamira kozmetiku, odjeću, hranu,
automobile, bijelu tehniku, hotelske aranžmane… Roditelji bi
zato djeci trebali objasniti da je to častan posao koji se odvija
prema cjenicima i tržišnim zakonima ponude i potražnje. Tko zna,
za desetak godina neki bi razočarani otac lijenom sinu mogao
reći: Eh, nikad influencer od tebe…
 

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije