DAN BROJA 112 U Međimurju pao broj zlonamjernih poziva

– Odlukom Europske komisije iz 1993., 11. veljače se svake godine obilježava kao Međunarodni dan jedinstvenog europskog broja 112. Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine.

Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani Republike Hrvatske i strani državljani mogu zatražiti pomoć ili dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.

Prednost broja za hitne službe 112 jest prije svega što pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve žurnih službi te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji. Jedan hitni poziv na 112 paralelno alarmira nekoliko službi, jer nakon dojave operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju čime se štedi na vremenu jer hitne službe nije potrebno pojedinačno pozivati.

Hitnim službama je olakšan rad jer operater u centru 112 filtrira zlonamjerne, nenamjenske i opetovane pozive, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca što hitnim službama ometa rad, rekao je danas, ponedjeljak 12. veljače, okupljenim novinarima pročelnik PUZS-a Čakovec Ladislav Söke koji ih je primio u prostorima Ureda.

Iznoseći brojčane podatke za 2017. godinu pročelnik je rekao kako je lani zaprimljeno 25.600 poziva ili 70,1 na dan. Namjenskih je bilo 9.121 poziv, nenamjenski 16.453, a zlonamjernih 26.

2016. godine bilo je ukupno 29.699 poziva ili 81,2 na dan. Tada je namjenskih bilo 10.051, nenamjenskih 19.481, a zlonamjernih 137. Lani je iskoristivost broja bila 35,6%, a godinu prije 33,9%, a za RH 60%. Najviše poziva, 81,66%, bilo je zaprimljeno za hitnu medicinsku pomoć i policiju. Za sustav medicinske pomoći bilo je 53%, 40% je bilo za policiju, a vatrogasce 4,75%, odnosi se to na namjenske pozive.

Istaknuta je jako dobra koordinacija između hitnih službi na međimurskom području. Inače, služba radi 24 sata po 2 djelatnika u smjeni. Zaposleno ih je 11, jedan voditelj i 10 koji neposredno primaju pozive. Centar je u cijelosti popunjen, nema upražnjenog radnog mjesta i sve normalno funkcionira.

112 je prema pročelniku najbolje pamtljiv broj i najbolje ga je zvati jer su oni ti koji znaju, u slučaju potrebe, objediniti sve službe. Kada je riječ o pozivima stranaca, Međimurje kao tranzitno područje, lani ih je bilo 13. Bez obzira na jezik svi su oni uspješno obrađeni jer u sustavu postoje koordinirani poznavatelji nekoliko europskih i svjetskih jezika.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije