MATIJA TURK Pijanist i profesor koji živi za glazbu

Mladi glazbenik i magistar glazbene pedagogije Matija Turk (25) iz Žabnika ovog je ljeta bio prisutan na mnogim međimurskim glazbenim događanjima koje je publika s oduševljenjem prihvatila. Dok stvara svoje korake prema uspješnoj glazbenoj karijeri, Matija je i nastavnik u Glazbenoj školi u Varaždinu te u Srednjoj strukovnoj školi Varaždin u kojima svojim primjerom inspirira učenike.

Profesorica ga usmjerila prema glazbenoj karijeri

Kako sam kaže, oduvijek je volio glazbu, a njegovoj odluci da se glazbi posveti kao karijeri s punim radnim vremenom, pridonijela je njegova profesorica iz Gimnazije Josipa Slavenskog.

– U trećem razredu gimnazije znao sam da se zauvijek želim baviti glazbom. Shvatio sam da moj životni put jednostavno mora biti povezan s glazbom. Svemu tome je pridonijela i profesorica glazbene kulture Branka Srnec Tompa koja me usmjerila na pravi put zbog čega sam joj neizmjerno zahvalan, prisjeća se Matija.

Upisao je studij glazbene pedagogije u Mariboru, a osim što je stekao dragocjeno znanje, imao je priliku upoznati studente iz cijelog svijeta te se na taj način upoznati s etno glazbom različitih krajeva, koja mu je i do danas ostala velika ljubav pa nerijetko aranžira etno skladbe.

Suradnja s Ivom Josipovićem

Kada pak je došlo vrijeme za odluku o pisanju diplomskog rada, Matija je odlučio analizirati klavirske skladbe renomiranog hrvatskog skladatelja i bivšeg predsjednika Republike Hrvatske Ive Josipovića.

– Stupio sam u kontakt s njime, dogovorio susret na Pantovčaku jer je u ono doba obnašao predsjedničku dužnost i tamo dobio pregršt informacija koje su mi pomogle da što bolje napišem svoj diplomski rad, ističe Matija.

Prilikom pisanja magistarskog rada odlučio je vratiti se međimurskoj glazbi koju izuzetno cijeni pa je magistrirao na temi “Klavirski opus Josipa Štolcera Slavenskog inspiriran međimurskom melosom”, istog glazbenika po kojom je nazvana škola koju je nekada pohađao. Upravo je na taj svoj rad najponosniji jer ga je isprofilirao kao glazbenika.

Samo vježba od učenika stvara vrhunske glazbenike

Matija je imao sreću pa je odmah nakon završetka studija pronašao posao u struci u jednoj od ponajboljih hrvatskih glazbenih škola, Glazbenoj školi u Varaždinu, a također predaje i u Srednjoj strukovnoj školi.

Učenici su mu svakodnevna motivacija za svaki novi radni dan, a vjeruje kako je ključ uspješne nastave u prilagodbi nastavnog sadržaja interesima učenika, kao i u istinskom primjećivanju njihovog potencijalnog talenta.

– Da bi nastava bila uspješno provedena, učenike treba zainteresirati za gradivo i predočiti im ga na njima zanimljiv način. Često se tu primjećuju i talenti pojedine djece, no on nipošto nije dovoljan da bi se uspjelo. Daljnje školovanje te vježba, vježba i samo vježba presudni su za sutrašnji uspjeh. Dakako, usto trebaju biti i motivirani te zaista željeti baviti se glazbom svim srcem”, ističe ovaj mladi profesor.

Uživa na nastupima

Kada se ne bavi nastavničkim obavezama, Matija se posvećuje svojim nastupima. Nastupao je na brojnim koncertima diljem Međimurja, a posljednji u nizu bio je onaj na koncertu klasične glazbe “Klasika uz Muru”, gdje je nastupao uz bok velikim hrvatskim umjetnicima poput Ronalda Brausa i Dominika Padarića.

Priznaje da ne može izdvojiti svoj najdraži nastup jer je svaki od njih poseban, a treme gotovo da i nema.

– Ako si siguran i ako znaš da si dovoljno vježbao, trema uvijek nestane na svakome od mojih nastupa. Svaki od njih jednako mi je drag jer svi oni u sebi nose određenu sjetu i draž koja se ne može usporediti ni s čime drugim, iskren je Matija.

S obzirom na to da je tek u svojim srednjim dvadesetima, a već ima zavidno iskustvo i reputaciju, za očekivati je da mu se smiješi uistinu uspješna i ispunjena karijera. Kako ističe, vjeruje da uvijek može dati još više od sebe pa već ima velike glazbene planove koje je ipak odlučio zadržati za sebe.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije