Jeste li znali koja je prva pruga u Hrvatskoj? Počeci željeznice u Lijepoj našoj počeli su upravo u našem Međimurju. Samo 35 godina nakon otvaranja željezničkog prometa u Engleskoj, prvu prugu dobila je i Hrvatska.
Pruga je bila izgrađena zbog povezivanja Budimpešte s Trstom, a njezina posljednja dionica između Nagykanizse i Pragerskog prolazila je dijelom i kroz Međimurje. Gradnja dionice započela je 1857., a svečano otvorenje pruge bilo je u Čakovcu 24. travnja 1860.
Prvi vlakovi na 42 kilometra dugoj Međimurskoj dionici počeli su voziti sedam dana kasnije, prvog svibnja te godine. No, ovaj podatak da je prva pruga u Hrvatskoj prolazila kroz kraj između Mure i Drave, nećete naći u većini povijesnih knjiga.
Kao prva Hrvatska pruga vodi se ona od Siska, pa do Zidanog mosta, a prolazila je kroz Zagreb. Nepravda načinjena Međimurcima ipak se lagano ispravlja. Nakon otvaranja pruge Čakovec, ali i okolica doživjeli su svoj gospodarski uspon, a izgradile su se i pruge prema Murskom Središću i Zagrebu.
U današnje vrijeme željeznica zbog bržih transportnih sredstava gubi na važnosti, ali još uvijek zauzima važno mjesto u prometu našom županijom. Trenutačno u Međimurju ima 70 kilometara pruge, a glavno čvorište je Čakovec. Uz to da imamo prvu prugu u zemlji možemo se ponositi i činjenicom da Grad Zrinskih ima i dvije stanice.
Za onu već legendarnu “Karta do Čakovca? Za Buzovec ili glavni?”.