Volkswagen Polo uvijek je visoko na listi prioriteta u očima kupaca rabljenih, bez obzira o kojem se modelu radi. Slovi kao pouzdan, kvalitetan i robustan, istovremeno i praktičan i što je nekima možda najvažnije, kao auto koji dobro drži vrijednost i nije ga teško ponovno dalje prodati.
Pa makar ga u startu platili 10 do 20 posto više nego Clio i Punto ili pak Fabiju i Ibizu, koncernovsku braću, koja vozi na istoj platformi i s istom mehanikom. Sajam rabljenih odličan je pokazatelj takvog stanja. Oko Pola uvijek ima publike i interesa, osobito ako je u pitanju četvrta generacija (interna oznaka 9N), koja se proizvodila od jeseni 2001. do proljeća 2009., s time da je u jesen 2005. napravljen redizajn (9N3) u sklopu kojeg su dva para okruglih svjetala zamijenjena jednodijelnima.
Imate li primjerak s atmosferskim dizelašem s izravnim ubrizgavanjem i bez turbopunjača (SDI) koji je u urednom stanju i niste li izvjesili bezobrazno visoku cijenu, prodat ćete ga u roku odmah. Bez obzira što je svima dobro poznato da SDI ni u 1085 kilograma teškom Polu nije brz, da je bučan i da mu je prednji dio naglašeno težak.
Ali, prati ga mantra stare škole dizelaša, da uz dobro održavanje prelazi bez velikih zahvata veliku kilometražu, pouzdan je i jednostavan za održavanje jer nije opterećen snagom ni momentom, nema turbine, puno elektronike i svega ostalog što je u novim dizelašima potencijalna mina za skupe kvarove. Uz sve to troši između 4 i 6 litara, ovisno o vozaču i relacijama.
A ako imate primjerak koji nema prozore na struju, u principu nije ni važno. To je još jedna stvar manje za pokvariti se, smatra dio kupaca starog Pola.
Trocilindarski turbodizelaši 1.4 TDI (75 KS) teže će naći kupca, prvenstveno zbog podozrivosti prema dugovječnosti takve koncepcije i potencijalnih skupih popravaka (pojačano trošenje ulja, turbina, pucanje glave…). Osim toga, 1.4 TDI može biti vrlo štedljiv jedino uz mirnu nogu na gasu.
Veliki 1.9 TDI (90 KS) rijedak je na našem tržištu, jer je i kao nov bio skup, pa je i ponuda rabljenih vrlo skromna. Što se benzinaca tiče, kod nas se uglavnom nude frktavi trocilindarski 1.2-litreni (54 i 64 KS), solidnih performansi ali također osjetljivi na težu nogu, koje će kupac odabrati tek ako ne pronađe dobar četverocilindarski 1,4-litreni motor (75 KS), provjerene pouzdanosti i uglađenosti.
U cjelini gledano, i ostali dijelovi mehanike su robusni i otporniji na slabo održavanje nego kod suparničkih modela, premda ponekad treba računati sa slinjenjem ulja, neravnomjernim hvatanjem kočnica ili vlagom u farovima. I unutrašnjost je slika i prilika Volkswagenove reputacije – dizajnerski suzdržane, ali čvrste i praktične izvedbe. Ne zovu ga, uostalom, bez razloga malim Golfom, zaključuje portal Autoklub.hr.
VW Polo 1.9 SDI (2001.-2009.)
Godina proizvodnje 2005.
Cijena 35.000 kn
Kilometraža 121.000
Motor dizelski, atmosferski
Obujam 1896 ccm
Snaga 47 kW/64 KS pri 4000/min
Moment 125 Nm pri 1600/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 390 x 165 x 146
Osovinski razmak 246 cm
Težina 1085 kilograma
Prtljažnik 270 litara
Brzina 160 km/h
0-100 km/h 17 sekundi
Potrošnja 4,7 l/100 km