Koliko novaca ostavljamo proizvođačima automobila?

Samo u prvoj polovici ove godine Hrvati su kupovinama Audijevih, BMW-ovih, Hyundaievih ili VW-ovih vozila ostavili tvornicama višemilijunske iznose u eurima. Međutim, neki prodajom i gube novac. Iznenađenja ne nedostaje.

Dakle, 1,614.643 eura, ili ako vam je lakše, nešto više od 12 milijuna kuna profitirao je u prosjeku Volkswagen od hrvatskih kupaca samo u prvoj polovici ove godine. Za tako nešto morali su prodati 2567 automobila, uvelike najviše u Hrvatskoj, no zanimljivo je da to nije bilo ni izbliza dovoljno da budu rekorderi dobiti.

Upravo suprotno, Audi koji je prodao gotovo pet puta manje vozila (573), profitirao je još i više – 16,5 milijuna. Ili postavimo to ovako, da je BMW prodao samo desetak više automobila (od 420), zaradio bi koliko i VW.

Ovako bi otprilike mogli karikirati dobit auto proizvođača baziranu na opsežnoj studiji koju je napravio Centar za istraživanje automobilske privrede sveučilišta u Duisburgu. Naravno, kako dobit nije ista od VW up-a ili Touarega, odnosno BMW-ove jedinice ili serije 7, i dobit iz Hrvatske treba shvatiti donekle uvjetno. Međutim, na općenitoj razini, brojke o prosječnoj dobiti vrlo su zanimljive.

Da takozvanim premium proizvođačima najviše ostaje, barem prije plaćanja poreza i ostalih davanja, lako je bilo pretpostaviti. S pozamašnih 16.590 eura Porsche prednjači ispred Ferrari-Maseratija pa ne čudi izjava Luce di Montezemola o ograničavanju proizvodnje i podizanju profita.

Jednako je zanimljivo da Mercedes u prosjeku prodaje 5000 eura skuplje modele od Audija i BMW-a, ali ima znatno manji profit od njih. Nedavna pohvala Mercedesova šefa Zetchea BMW-ovoj inovativnosti zato je vrlo indikativna, baš kao i polaganje nada u prodaju nove S-klase, prenosi Automotorisport.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije