Građani Republike Hrvatske koji su odlučili kupiti rabljeni automobil u inozemstvu nerijetko se susreću sa zavrzlamom da im se u Hrvatskoj ne priznaje vrijednost izražena na računu ovlaštenih automobilskih kuća u npr. Njemačkoj, Italiji ili Austriji.
Naime, u Hrvatskoj je na snazi propis po kojem se unos rabljenih automobila iz država EU odvija bez carinskih formalnosti, no na njega se plaća trošarina po hrvatskim propisima. Tu dolazi do problema: trošarina se utvrđuje temeljem postotka od tržišne cijene, odnosno vrijednosti rabljenog automobila – ali na hrvatskom tržištu!
Dakle, Carinska uprava utvrđuje trošarinu na vrijednost automobila koju najčešće procjenjuje po Katalogu vrijednosti rabljenih vozila Centra za vozila Hrvatske, a nezadovoljni građani mogu zatražiti dodatnu procjenu stalnog sudskog vještaka ili procjenitelja, koju Carinska uprava ne mora prihvatiti, piše Novi list, a prenosi Netmobil.hr.
Primjerice, može se dogoditi da rabljeni automobil u Njemačkoj, Italiji ili Austriji platite 100 tisuća kuna, ali da u Hrvatskoj odrede da taj automobil vrijedi 120 tisuća kuna, pa da na taj viši iznos platite trošarinu.
List neslužbeno doznaje da bi današnja praksa “ignoriranja” računa izdanih od strane tvrtki iz inozemstva, trebala postati prošlost već 1. siječnja 2014. godine. Datum je to do kojeg će se propisi uskladiti s EU praksom te tako isključiti današnju zbunjenost, nerijetko i bijes kupaca rabljenih automobila u inozemstvu.