Kakav mora biti savršen auto za Hrvate?

Jeste li se ikada zapitali kakvo bismo vozilo dobili kada bismo uzeli sve nove prodane automobile u Hrvatskoj, izmiješali ih i iz njih izvukli prosjek, odnosno ono što ljudi najviše kupuju i vole? Upravo to smo pokušali učiniti uz pomoć službene statistike Centra za vozila Hrvatske i dobili neke prilično zanimljive, ali većinom očekivane rezultate, istražuje 24sata.hr.

Tipičan automobil u Hrvatskoj je kompakt, dugačak između 410 i 450 centimetara, ima kosi stražnji dio i petera vrata, proizvodi ga neki njemački proizvođač, ima benzinski motor s četiri cilindra koji razvija 109 KS. Iako tom opisu potpuno ne odgovara nijedan stvarni automobil, to je zapravo ono što kupci u Hrvatskoj najviše kupuju.

Naravno, na taj odabir više utječu financijske mogućnosti nego stvarne želje i preferencije kupaca. Ne sumnjamo da bi hrvatski kupci radije vozili srednju klasu, kako je to slučaj kod, na primjer, Nijemaca ili automobil snage 144 KS, kakav je prosjek kod Švicaraca.

Želje su jedno, a mogućnosti drugo. Ipak, unatoč krizi, kupci u Hrvatskoj danas voze veće, snažnije i skuplje automobile nego prije desetak godina, kad su dominirali modeli gradske klase, a prosječna snaga je iznosila oko 90 KS. Kako će se taj trend dalje razvijati, teško je prognozirati, a sve uvelike ovisi o financijskoj situaciji.

Vrlo vjerojatno će tipičan hrvatski automobil i dalje biti kompaktne klase i njemačkog “državljanstva”. I bijeli. Točnije, u svim županijama prevladava bijela boja (u prosjeku 27% novih automobila su bijeli), osim u Požeško-slavonskoj, gdje dominira crna (inače zastupljena s 20%).

Također, sve više modernih i štedljivih turbobenzinaca govore u prilog toj vrsti goriva, premda i tu postoje razlike po županijama. U Istočnoj Hrvatskoj je tri puta više dizelaša, ali Dalmatinci obožavaju benzin.

1. Ima petera vrata

Automobili sa stražnjim kosim krajem i vratima, najčešći su odabir kupaca u Hrvatskoj. Iza njih slijede limuzine, karavani pa onda ostali karoserijski oblici. Dakle, savršen hrvatski auto ima petera vrata i stražnji kosi kraj i po tome smo vrlo slični zapadnoj Europi. Na istoku Europe, u SAD-u i u Aziji su popularnije limuzine.

2. Klasa-kompakt

Savršen hrvatski automobil je kompakt dugačak između 411 i 450 centimetara. Takvih je 2012. prodano 34,5%. Prosječna dužina svih prodanih automobila je 426 cm. I po tome smo slični zemljama zapadne Europe, osim najbogatijih koji preferiraju srednju klasu. Istok Europe pak najviše kupuje gradsku klasu.

3. Državljanstvo – Nijemac

Tipičan automobil u Hrvatskoj je njemački. Automobili njemačkih proizvođača su s 34% uvjerljivo najzastupljeniji na našem tržištu. Iza njemačkih automobila slijede francuski s 24% i korejski  sa 17%. Samo 12 % automobila su japanski. Dakle, istina je, u Hrvatskoj najviše volimo njemačke automobile.

4. Motor redni 4, 1553 cm3

Četverocilindrični motori već desetljećima dominiraju u Europi, a u Hrvatskoj tri od četiri nova automobila imaju ovakav motor. Većina njih,  čak 40% imaju između 1401 i 1600 cm3.  Iza njih je najbrojnija skupina od 1201-1400 cm3.  Prosjek obujma svih automobila prodanih u Hrvatskoj  2012. godine je 1553 cm3.

5. Vozi na benzin

Benzin ili dizel, dizel ili benzin. Iako se čini da ova dvojba postoji od kada je automobila, dizeli su zapravo ravnopravni konkurenti benzincima tek zadnjih dvadesetak godina. Danas je situacija u Hrvatskoj ovakva – benzin 51,4 posto, dizel 48,6 posto.

6. Snažan je 109 KS

Ne, u Hrvatskoj se ne kupuju samo slabašni automobili. Po prosječnoj snazi automobila prodanih 2012. od 109 KS smo zlatna europska sredina. Primjerice Talijani i Francuzi voze uvjerljivo slabije automobile od nas. Prosječna najveća brzina novih automobila u Hrvatskoj iznosi 182 km/h.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije