Održavanje vozila

ČIŠĆENJE AKUMULATORA Na kojim je to vozilima (ne)potrebno i kako ga izvesti?

Nije preporuka da se kod današnjih vozila odvajaju kleme jer nepoznavanjem servisne procedure moguće je oštetiti elektroniku vozila

O potrebi za čišćenjem akumulatora piše HAK-ov tehnički savjetnik
Marin Morava. Kleme akumulatora nekad su se puno
više čistile i s današnjim tehnologijama akumulatora mala je
potreba čistiti ih, osim kad servis izvodi redovnu zamijenu
akumulatora. Današnje tehnologije akumulatora imaju bolji način
odzračivanja akumulatora preko separatora koji odvaja iz plina
tekućinu i ne dozvoljava da izlazi kao nekad u okolinu. Nekad su
to bile pare koje sadrže kiselinu pa su kleme akumulatora zbog
tog efekta bile prve na udaru što je rezultiralo jakom
oksidacijom klema i potrebom za održavanjem klema.

Nije preporuka da se kod današnjih vozila odvajaju kleme jer
nepoznavanjem servisne procedure moguće je oštetiti elektroniku
vozila pa je preporuka, ako se uoči oksidacija na klemama, da se
odradi čišćenje u servisu. Ako ste korisnici starijih vozila
bez klima uređaja i s malo elektronike te ako vozilo koristi tip
akumulatora kojeg je potrebno održavati zbog kontrole i stanja
elektrolita preko servisnih čepova tada će vjerovatno biti
potrebno češće čišćenje klema.

Prije odvajanja klema potrebno je učiniti sljedeće:

– isključite vozilo iz kontakta
– isključite alarm ako ga vozilo ima
– podignite poklopac motora ako je akumulator u motornom
prostoru
– isključite sva el. trošila u vozilu
– izvadite ključeve iz vozila, spustitite jedno staklo vozila ako
je moguće straga, s ručnim podizačem i zatvorite vrata
– pričekajte 10 min prije odvajanja minus kleme kako bi osigurali
da se sva el.trošila isključe

Za čišćenje klema koristite jednokratne rukavice jer oksidacija
na klemama može nadražiti kožu i ne dirajte lice rukama jer
oksidacija s klema može biti iritantna za kožu. Također, zaštitne
naočale za oči su obavezne kao i pridržavanja svih onih
sigurnosnih mijera koje je proizvođač priložio uz akumulator kako
bi se održala ispravna zaštita na radu.

Odstranjivanje debelih naslaga oksida može prvo započeti
polijevanjem vodom ili špricanjem s sprejem za čišćenje kontakta
kako bi se prvo otopile debele naslage oksida, da se, potom,
odvojene kleme mogu mehanički očistiti brusnim papirom žičanom
četkom. Dostupne su i četke koje su svojim oblikom namijenjene za
čišćenje klema akumulatora.

Završetkom čišćenje klema spojite plus pa završno minus na
akumulator i ne mažite mast na spojeve akumulatora jer je mast
izolator. Spojene kleme na akumulator se mogu konzervirati izvana
s masti kako bi se smanjilo oksidiranje. Svakako kod novijih
akumulatora na kiselinu bez potrebe za održavanjem (bez čepova za
kontrolu elektrolita) nije potrebno konzervirati kleme izvana jer
prilikom zamjene akumulatora vašem serviseru stvarate nepotreban
posao odmašćivanja klema.

Svakako ne zaboravimo, nestručnim rukovanjem u ovoj radnji možemo
izazvati veliku štetu na vozilu i moguće je izazvati eksploziju
akumulatora s velikim posljedicama za vše zdravlje. Razmislite,
ako niste sigurni u ono što izvodite na vozilu, bolje je
odustati, savjetuje portal revijahak.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije