U današnje vrijeme kada se stvari učestalo i sve brže mijenjaju pravi je šok, ali ujedno i pravo osvježenje, susresti se s nečim što je gotovo jednako više od tri desetljeća. Pogotovo u svijetu automobila.
Lada Niva jedan je od rijetkih dinosaurusa koji su uspjeli preživjeti tehnološku revoluciju. Ok, nije baš sve isto kao u sedamdesetim – 1.7-litreni benzinac ima ubrizgavanje goriva, upravljač servo, a instrumenta ploča djelomice digitalne pokazivače. Retrovizori su veći i mogu se ručno podešavati iznutra, a i sjedala su modernizirana. Klima-uređaj se može nadoplatiti (12.000 kuna), a uskoro dolazi i ABS. No tu je kraj – moderni standardi opreme kao što su električna stakla, zračni jastuci, ESP i sl. ovdje se ni ne spominju.
U vožnji asfaltom Niva je relativno bučna, spora i nekomforna. No, dugačka ručica mjenjača jednako dugačkog hoda i nejak, glasan, ali elastičan motor iznenađujuće dobro funkcioniraju u svakodnevnom prometu. Najveći problem je loša ventilacija i relativno visoka potrošnja goriva. No ono za što je Niva napravljena prostire se izvan asfalta. U terenskoj vožnji bilo koje vrste – pa i one najgore – Niva jednostavno sjaji.
Uz izuzetno kapacitetan ovjes i 4×4 pogon, gotovo da ne postoji to što Niva, uz dobre gume, ne može savladati – i to ovakva, iz dućana za 72.000 kuna, bez ikakvih posebnih dodataka. Odlične proporcije, mala masa, velika udaljenost tla i robusna mehanika davno su ju učinili jednim od najboljih terenaca na svijetu i do danas se nije pojavio ozbiljniji automobil koji bi ruskoj kraljici mogao uzdrmati prijestolje. A ni neće. I zato je važno da se Niva i dalje proizvodi točno ovakva kakva je.
Tajna Nivinih izuzetnih terenskim sposobnosti je u odlično odmjerenim proporcijama – široka je, niska i kratka. Uz to je 23 cm udaljena od tla i ima kratke prevjese, a time i dobre napadne kutove.
Niva ima stalni pogon na sve kotače, a uz to je moguće je uključiti blokadu središnjeg diferencijala kao i reducirani prijenos. A takva mehanička podrška čini Nivu praktički nezaustavljivom.
Lada Niva kao da je zapela u nekom drugom vremenu. Jednostavnost joj je najveća mana i prednost. Danas je više nego ikad prije – najbolji terenac koji možete kupiti. (Izvor: 24sata.hr)