Crno nam se piše…

Država se novim zakonima želi domoći kompletnog iznosa PDV-a od tvrtki, kao i većeg iznosa istog za fizičke osobe (25 umjesto 23 posto). Međutim, često se zaboravlja da već dosad Hrvatska ima jedne od najvećih nameta u Europi u vidu trošarina.

Tu olakšica nije bilo do sada, a neće ih, naravno, niti biti. Od trošarina se zapravo na luksuznim vozilima zarađivalo i više od PDV-a. Na automobil iznad 400.000 kuna nisu se priznavale olakšice, a trošarina je mogla iznositi i više od 150.000 kuna.

Upravo stoga, padne li prodaja premium segmenta, gotovo je sigurno kako će u konačnici državna blagajna imati manje novca od automobila u 2012. godini, negoli je to bilo u 2011. godini. S manjom kupovinom skupljih automobila znatno će se manje naplatiti i trošarine, koje niti kompletan PDV sigurno neće moći kompenzirati.

Vrlo vjerojatno će se ponoviti scenarij s brodovima gdje je trošarina povećana 2009. godine, a od tada nije na puni iznos registriran niti jedno plovilo skuplje od 100.000 eura i država više ne dobiva apsolutno ništa trošarina niti PDV-a iako smo pomorska zemlja. Kod vozila taj iznos neće biti ravan nuli, ali će manji promet donijeti i znatno manju zaradu. Hrvatska je i dosad imala najskuplja vozila u regiji, a s novim će zakonom ona još poskupjeti. Znajući za naš BDP koji niti ove godine neće znatnije rasti, jasno je kako će nastati potop kod prodaje novih automobila.

Ako, kao što se očekuje, tržište padne i na manje od 30.000 novih automobila, ugrožena je kompletna struktura koja je inače napravljena za prodaju iznad 75.000 automobila. Naš je vozni park stariji od deset godina, samim time su vozila nesigurna i zapravo svaki peti automobil pada na tehničkom pregledu, piše Autoklub.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije