Nema više poreznih olakšica kod kupovine novih automobila

Trgovci automobilima digli su se na noge nakon najave Vlade da troškovi reprezentacije i korištenja osobnih automobila više neće biti porezno priznati trošak. Bunt je razumljiv ako se zna da su lani pravne osobe, prema podacima Promocije plus, kupile više od polovice novih vozila, točnije 51,6 posto novih osobnih automobila od ukupno prodanih 41.561.

Od 37 lani prodanih skupocjenih Porschea 33 su kupile pravne osobe, a od 24 prodana Land Rovera pravne su osobe kupile 22. Slično je i s Audijima, od 930 prodanih Audija 798 su kupile pravne, a samo 132 fizičke osobe. Pravne osobe kupile su i 2485 od ukupno 2989 lani prodanih Škoda, kao i 81% Mercedesa, 79% BMW-a, 75 % Volva i 72% Volkswagena. Među 83% Škoda koje su kupile pravne osobe mnogo je i Octavia koje je lani kupila sama država, odnosno MUP.

Priznati pretporez za automobile i troškove reprezentacije godišnje je umanjivao porezne obveze tvrtki za približno 550 milijuna kuna. Ako bi se uzela rekordna 2008. godina, kada je u Hrvatskoj prodano 88.265 automobila od kojih su 40.946 auta kupile pravne osobe, dolazi se do oko milijarde kuna gubitka za tvrtke. Vlada najavljuje da će 1. ožujka ukinuti tu ‘povlasticu’ uz obrazloženje ministra financija Slavka Linića da izuzeće nije u skladu s europskim direktivama, ali i procjenu da se time destimuliraju luksuz i potrošnja koji nisu namijenjeni ulaganju.

Sada tvrtke imaju pravo na 30 posto pretporeza s ulaznih računa za robu i usluge koji se koriste za reprezentaciju te 70 posto pretporeza za korištenje osobnih automobila. Za vozila skuplja od 400 tisuća kuna pretporez se priznaje za iznos do 400 tisuća, a svota preko te granice nije priznati trošak, što autodileri koriste kao argument da je tzv. luksuzna potrošnja već dovoljno oporezivana. Zabrana odbitka ukupnog pretporeza obuhvaćala bi i vozila kupljena na leasing na temelju ugovora o financijskom najmu ili se njime koriste u operativnom najmu.

Autodileri upozoravaju da će se spomenuta zabrana pretežno odnositi na vozila srednje klase i mala vozila, što će katastrofalno utjecati na njihovo poslovanje jer će pasti prodaja novih vozila. Prodaja vozila već je pala 50 posto u usporedbi sa 2008. godinom.

– Tisuće radnih mjesta bilo bi akutno ugroženo. Poduzeća koja se već godinama zbog gospodarske krize bore s egzistencijalnim problemima bila bi opterećena povećanjem troškova od oko 20 posto. Ta bi mjera dodatno ugrozila poduzeća u krizi, budući da se povećanja troškova ne mogu kompenzirati cjenovnim prilagodbama njihovih proizvoda i usluga – odgovaraju iz uprave PZ Auta, uvoznika Volkswagena, Audija, Seata, Škode i Porschea za Republiku Hrvatsku.

– Mislim da je mjera neprimjerena, najavljena bez razmišljanja i bez ideje o mogućim negativnim posljedicama, kako za uvoznike i trgovce automobilima, tako i za rent-a-car poduzeća, leasing-kuće, firme koje kupuju (ili unajmljuju) vozila i na koncu za samu državu koja će uz smanjenu prodaju u konačnici ubrati manje novca. Čini mi se da je ideja predlagatelja bila upravo suprotna: prikupiti što više novca. Ako se ova mjera primijeni, posljedice za tržište bit će katastrofalne – smatra Tomislav Hršak, komercijalni direktor Citroën Hrvatska.

Prema tumačenju poreznih stručnjaka, pretporez bi trebao ostati za tvrtke koje koriste osobna vozila za daljnju prodaju, iznajmljivanje, obuku vozača, testiranje vozila, servisnu i taksi-službu ili prijevoz umrlih osoba, no još se čeka objava novog prijedloga.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije