Savjeti

ODRŽAVANJE ZIMI Zašto nije dobro prati automobil na niskim temperaturama?

Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve ostatke snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila

Mnogo je mišljenja o održavanju vozila zimi. Dobronamjerne
preporuke kreću se od savjeta da se automobil zimi što češće
pošalje kroz autopraonicu do mišljenja da bi trebalo izbjegavati
autopraonicu kako bi se sačuvala boja. Kolege iz Njemačkog
autokluba (ADAC) odlučile su objaviti par savjeta na tu temu.
Koliko često zimi automobil mora u autopraonicu? U principu
onoliko često koliko u ljetnim mjesecima. Čak i zimi perite kada
imate osjećaj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo.

Je li istina da je automobil zimi izuzetno zagađen
ostacima soli na cesti?

Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina –
ima izuzetno korozivan učinak tj. da je treba uklanjati što je
češće moguće, odnosi se samo na prethodno oštećeno lakiranje
ogrebotinama ili perutanje. Međutim, besprijekorne površine boje
mogu se lako nositi s naslagama prljavštine. Potkonstrukcija
vozila također obično nema problema s korozijom: s tvornički
izrađenim brtvama, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i uporabom
pocinčanog lima, to je veći problem za starija vozila.

Kada zimi ne biste trebali ići na autopraonicu?

Na ekstremnim temperaturama ispod -10 stupnjeva. Trebali biste
izbjegavati termički šok ako voda iz autopraonice, koja je na 10
do 30 Celzijevih stupnjeva udari u dijelove vozila koji su
nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno površine s oštećenom
bojom trpe dodatni toplotni udar.
Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve ostatke
snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila,
savjetuje portal revijahak.hr.

Koji se programi pranja preporučuju zimi?

Isto vrijedi i zimi: u principu, jeftino je dobro i dovoljno –
glavno je prvo dobro isprati vozilo kako bi se uklonile nečistoće
i spriječilo oštećivanje boje na četkama. Dodatni i skupi
programi s vrućim voskom ili zaštitom donjeg dijela nisu potrebni
iz perspektive vozila. Ali naravno, svatko može sam odlučiti čime
želi počastiti sebe i svoje vozilo. Važnije je da vaš automobil s
vremena na vrijeme provjeri stručnjak. Prije i poslije zimske
sezone, oštećenja zaštite donjeg dijela mogu se otkriti i
popraviti na platformi za podizanje – hrđa tada nema šanse.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije