Zakoni i propisi

POPRAVAK VOZILA NAKON PROMETNE NESREĆE Koliki su rokovi za rješavanje odštetnih zahtjeva?

Odgovorni osiguratelj je dužan u roku 60 dana od dana primitka odštetnog zahtjeva utvrditi osnovanost i visinu zahtjeva te dostaviti podnositelju zahtjeva obrazloženu ponudu za naknadu štete

Želite što prije sanirati štetu, vratiti vozilo u prvobitno
stanje, hitate u osiguravajuće društvo, prijavljujete štetu,
podnosite odštetni zahtjev… Čekate i čekate, vrijeme vam sporo
prolazi. Ne možete se koristiti svojim vozilom, neprepoznatljivo
je. Možda je u voznom stanju ali mu je izgled ‘bitno izmijenjen’.
U svakom slučaju gori vam pod nogama, htjeli biste znati što će
reći osiguravatelj. Što će ponuditi? Željeli biste riješiti što
prije tu stvar. Zatvoriti poglavlje. Koji su rokovi? Gdje to
piše? U kojem roku se osiguravatelj mora oglasiti? Gdje je novac?
Kada će novac? Za početak treba razlikovati dvije situacije,
točnije odgovoriti na jedno ključno pitanje…

Tražite li naknadu štete temeljem police kasko osiguranja ili pak
temeljem obične police tj. obaveznog osiguranja od automobilske
odgovornosti. Ovisno o odgovoru, primjenjuju se na rokove za
rješavanje odštetnog zahtjeva ne samo različiti rokovi, već i
različiti zakoni. Ukoliko nije riječ o kasku, već o običnoj
polici kako je mnogi kolokvijalno nazivaju tj. ako se radi o
obaveznom osiguranju od automobilske odgovornosti, primjenjuje se
na vaš slučaj Zakon o obveznim osiguranjima u prometu.

Rok u kojem je osiguravajuće društvo, odnosno osiguratelj dužan
riješiti odštetni zahtjev oštećenog iznosi 60 dana, računajući od
dana kad je osiguratelj primio odštetni zahtjev oštećenog.
Ukoliko ste u poziciji oštećenog i imate vozilo deformiranog
izgleda, a pri tome niste ni na koji način doprinijeli svojoj
muci s trenutno ‘nekorisnim vozilom’, tih 60 dana zaista se može
činiti kao vječnost. Teško da vam tijekom tog perioda vozilo neće
zatrebati, no rok je 60 dana! To morate znati.

Odgovorni osiguratelj je dužan u roku 60 dana od dana primitka
odštetnog zahtjeva utvrditi osnovanost i visinu tog zahtjeva te
dostaviti podnositelju zahtjeva obrazloženu ponudu za naknadu
štete ukoliko su odgovornosti za naknadu štete i visina štete
nesporne. Ukoliko su odgovornost za naknadu štete ili visina
štete sporne dužan je podnositelju zahtjeva dostaviti utemeljen
odgovor na sve točke iz odštetnog zahtjeva. Znači, bilo ovako ili
onako, sporno ili nesporno osiguratelj vam se kao podnositelju
zahtjeva dužan očitovati.

Što ako odgovorni osiguratelj ipak zanijemi i ne očituje se u
propisanom roku? Znate ono, rok prođe a od njega ‘ni pisma
ni razglednice’… Ukoliko odgovorni osiguratelj u gore navedenom
roku ne dostavi oštećenoj osobi obrazloženu ponudu za naknadu
štete, odnosno utemeljeni odgovor, oštećena osoba može protiv
njega podnijeti tužbu. No nemojte brzati, čekajte da prođu
rokovi! Tužba podnesena prije proteka roka od 60 dana smatrat će
se preuranjenom.

Odgovorni osiguratelj dužan je isplatiti iznos naknade štete u
roku 60 dana. Ako ne postoji mogućnost utvrđenja visine konačnog
iznosa štete, odgovorni osiguratelj je oštećenoj osobi u obvezi
isplatiti iznos neospornog iznosa naknade štete kao predujam u
propisanom roku od 60 dana. Dogodi li se ipak da ne dođe do
isplate naknade štete ili neospornog iznosa u propisanom roku,
oštećena osoba uz dužni iznos naknade štete, odnosno dužni
neosporni iznos ima pravo i na kamatu i to od dana podnošenja
odštetnog zahtjeva.

Kad je riječ o kasko osiguranju, ne primjenjuje se Zakon o
obveznim osiguranjima u prometu. Naravno, budući kasko nije
obavezno osiguranje. Primjenjuje se Zakon o obveznim
odnosima. Tu su rokovi nešto drugačiji, točnije bitno kraći.
Osiguratelj je dužan u roku od 14 dana, računajući od dana kad je
primio obavijest da se osigurani slučaj dogodio isplatiti
osigurninu. Oprez! Najprije skoči a onda reci hop! Nemojte se
prerano početi veseliti, ima i dodatak. Ukoliko je potrebno
stanovito vrijeme za utvrđivanje osigurateljeve obveze ili
njezinog iznosa, a to nikako nije rijedak slučaj, rok za isplatu
osigurnine je 30 dana računajući od dana primitka odštetnog
zahtjeva kasko osiguranika. U istom tom roku od 30 dana,
osiguratelj je dužan obavijestiti podnositelja odštetnog
zahtjeva, da zahtjev nije osnovan.

Međutim, kako piše portal revijahak.hr, ukoliko osigurateljeva obveza
ne bude utvrđena u navedenim rokovima, osiguratelj je bez
odgađanja dužan isplatiti iznos neospornog dijela svoje obveze na
ime predujma. Ne ispuni li osiguratelj svoju obvezu u navedenim
rokovima, duguje osiguraniku zatezne kamate od dana primitka
obavijesti o osiguranom slučaju, kao i naknadu štete koja mu je
uslijed toga nastala.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije