Prvi tip ljubitelja skupocjenih auta vas sigurno neće iznenaditi, ali drugi možda i hoće. Saznajte jeste li i vi među njima
Kako prenosi portal index.hr, prema podacima nedavno provedenog
istraživanja, postoje dvije vrste ljudi koji preferiraju luksuzne
automobile. Do tog zaključka je došao Jan-Erik
Lönnqvist, profesor društvene psihologije sa Sveučilišta
u Helsinkiju. Ideju za ovu studiju dobio je promatrajući
antisocijalno ponašanje u prometu. Kako saznaje Lönnqvist, bahate
osobe voze skupocjene aute.
‘Primijetio sam da na crveno svjetlo ne staju najčešće vozači
brzih njemačkih auta. Oni se također ne zaustavljaju pješacima i,
općenito gledano, nemarni su u prometu’, tvrdi on.
Njegov tim stručnjaka je ispitao skoro 1900 vozača, od toga kakvi
auti im najbolje odgovaraju i kakav je njihov materijalni status,
do karakternih osobina i drugih društvenih odlika. Sudeći prema
ovoj studiji, muškarci koji su egoisti, tvrdoglavi, bezosjećajni,
skloni raspravljanju i teški za dogovor su u najvećem broju
slučajeva vozili skupocjene automobile marke Audi, BMW i
Mercedes.
‘Ove karakterne osobine objašnjavaju potrebu za skupocjenim
stvarima, a također ukazuju i na razloge zbog kojih su ovakvi
pojedinci skloni kršiti pravila u prometu’, kaže Lönnqvist.
Dakle, prema zaključku ankete, osobe koje otežano stupaju u
komunikaciju i imaju poteškoće pri suradnji s drugima
sklonije su kupovini veoma skupih automobila (news.com.au).
‘Riječ je o osobama koje sebe smatraju nadmoćnijima pa to
moraju pokazati i drugima’, tvrdi Lönnqvistov tim. Veza između
antisocijalnog ponašanja i ljubavi prema luksuznim vozilima koju
su oni zapazili prisutna je isključivo kod muškarca, ne i žena.
Osim bahatih pojedinaca, istraživanje je otkrilo još jednu vrstu
ljudi sa sličnim sklonostima. Kako se pokazalo, osobe oba spola
koje su savjesne, ambiciozne, pouzdane, dobro organizirane i
vrijedne poštovanja također vole skupocjene aute.
‘U ovom slučaju riječ je o važnosti koju ovi pojedinci pridaju
kvaliteti. Vozeći aute koji su pouzdani, oni šalju poruku da
su i sami takvi’, smatra Lönnqvist, ističući da je već uočljiv
prestiž koji se pridaje vožnji električnih automobila, dok
terenci zbog svojih ispušnih plinova više nisu toliko
primamljivi.