Dnevna svjetla

Od nedjelje je počelo ljetno računanje vremena, a to donosi i drugačija pravila u prometu

U nedjelju je počelo ljetno računanje vremena što za sobom donosi svoje obveze, upute i pravila kada govorimo o prometu. Donosimo vam mali podsjetnik kako bi pravovremeno bili upoznati sa pravilima u prometu

Zakonska regulativa

Uredba o ljetnom računanju vremena za 2019. navodi kako ljetno
računanje vremena u 2019. godini počinje 31. ožujka 2019. godine
u 02 h 00 min i 00 s, tako što se pomicanjem za jedan sat
unaprijed vrijeme u 02 h 00 min i 00 s računa kao 03 h 00 min i
00 s.

Time prestaje važiti obaveza paljenja kratkih ili dnevnih
svjetala tijekom dana. Ovo pravilo isključuje vozače mopeda i
motocikala, oni će se istog pravila držati i ljeti. Prema Zakonu
o sigurnosti prometa na cestama vozači mopeda i motocikala dnevna
svjetla moraju imati uključena cijele godine, u protivnom će biti
kažnjeni iznosom od 300 kn, piše portal
automobili.hr
.

Međunarodni promet

Također podsjećamo vozače koji se kreću u međunarodnom prometu,
da određene zemlje i ljeti zadržavaju pravilo vožnje s uključenim
svjetlima danju. Tako ćete izbjeći plaćanje kazne u sljedećim
zemljama:  Estoniji, Finskoj, Francuskoj, Islandu, Kosovu,
Latviji,  Crnoj Gori, Danskoj, Litvi, Makedoniji, Norveškoj,
Poljskoj, Portugalu, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji,
Španjolskoj, Švedskoj, Švicarskoj, BiH, Bugarskoj, Češkoj, u
Mađarskoj na cestama izvan naselja dok i Italiji samo na
autocestama.

Sigurnost i zaštita okoliša

Stvarni razlog gašenja svjetla nije sigurnost u prometu već
potrošnja, a time i emisija otrovnih plinova koja itekako
zagađuju okoliš. Kako pokazuju određena istraživanja, ta
potrošnja doseže i 3 dl goriva na prijeđenih 100km, ako su
svjetla upaljena. Zakonska regulativa propisuje svjetla u kišnom
i zimskom razdoblju, no obzirom na sigurnost u prometu,
predlažemo korištenje sve češćih dnevnih svjetala.

Međunarodna regulativa, prvenstveno kada govorimo o Europi, ide u
smjeru uravnoteženja potencijalne sigurnosti u odnosu na
smanjenje emisije ugljičnog dioksida. Kako energiju za dnevna
svjetla koristimo prilikom uključenog motora, koji naravno troši
gorivo, dnevna svjetla nove generacije smanjuju emisiju
stakleničkih plinova dogovorenu Sporazumom u Kyotu. 

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije