Kriza koja je započela 2008. ostavila je dubok trag među prodavačima automobila, no nakon aktualnog istraživanja Auto motor i sporta možemo reći da ih je – promijenila nabolje!
Vremena neljubaznih, bahatih i nezainteresiranih trgovaca koji su na inerciju i narodnu opčinjenost prodavali gotovo 90 tisuća jedinica godišnje, definitivno su iza nas. Umjesto njih pred nama su stajali vrlo uslužni, korektni te iznimno profesionalni prodavači koji su se svojski trudili da pronađu idealnu opciju.
Ne, ne radi se o prvoaprilskoj šali, a šokantna je spoznaja tim veća jer se radilo o specijaliziranim prodavačima rabljenih automobila – izuzevši posebno formirane odjele unutar prodaje novih (Citroën, Peugeot).
No, krenimo od samog početka. Rabljeni su automobili hit u Hrvata, pa smo odlučili provjeriti kakva je ponuda u našem glavnom gradu, koji inače slovi kao meka trgovine rabljenih. Inscenirali smo tipičnu situaciju u kojoj se nalazi većina kupaca u Hrvatskoj, a to je da svoj automobil nudi pod račun za kupnju novijeg rabljenog, dakako s manje kilometara, te prošli kroz devet različitih prodajnih mjesta.
Auto motor i sportov ‘mystery shopper’ – kojeg ćemo dalje u tekstu odmilja zvati Jozo Misteriozo – vlasnik je Kije Cee’d karavan iz 2008. s prijeđenih 250.000 km. Jozo svaki dan prelazi 130 km ne bi li došao do radnog mjesta i vratio se kući, pa mu stoga treba pouzdan i ‘nepotrošen’ auto. Shvaća da je njegova Kia ‘umorna’, nudi je u zamjenu za noviji auto iste klase, s manje prijeđenih kilometara te želi nadoplatiti najviše 45 tisuća kuna…
Opširnije o ovoj temi možete pročitati na portalu Automotorisport.hr.