Razgovor: David Štampar, novi predsjednik Hortus Croatiae

Novoizabrani predsjednik Društva vinogradara i vinara Hortus Croatiae, David Štampar, prvima nam je predstavio program svog rada na čelu ove ugledne udruge, kao i ono što će tražiti od njezinih članova.

>>> David Štampar novi je predsjednik Hortus Croatiae

Pušipelom osvojiti Međimurje, Hrvatsku, Europu i svijet

Štampar je za svoje četverogodišnje predsjedanje predvidio odraditi četiri, kako ih je nazvao tematske cjeline. To su Međimurje, Hrvatska, Europa i svijet te Pušipel.

– Kod kuće, dakle u Međimurju nastavit ću dobro osmišljeni razvoj županijskog branda Pušipel. U Međimurju trebamo učvrstiti i stalno podizati svijest javnosti o činjenici kako je Pušipel naše vrijedno i jedino autohtono vino. Intenzivnije ćemo promovirati Pušipel na domaćem terenu pri čemu naglašavam potrebu usvajanja Pušipela kao službenog vina međimurskih gradova, općina i županije.

Pušipel mora snažno zakoračiti na sve “festivalske” priredbe, od Urbanova i Porcijunkolovoga, preko VINfesta u Centu za kulturu Čakovec, do Ljeta u Čakovcu, Murskom Središću i Prelogu. Želim da se u svim međimurskim ugostiteljskim objektima prvenstveno nudi Pušipel, a paralelno i sva druga naša vina i autohtone delicije. To nam je važna karta za Hrvatsku, za što su nam potrebni i profesionalni promotori vina na zavičajnom tržištu, koji zna i može interese Hortus Croatiae širiti u hrvatskoj metropoli i diljem Domovine, planovi su Davida Štampara kada je riječ o Međimurju.

Međimurci najbolji promotori međimurskih vina

– Kada je riječ o Hrvatskoj, smatram kako su upravo Međimurci koji vole naša vina, poglavito Pušiel, najbolji promotori međimurskih vina diljem Lijepe naše. Moramo stalno biti prisutni na sajmovima kao što su DWE Split, Festival hrane i vina u zagrebačkoj Areni i Vinocomu u Zagrebu, a Međimurska županija nam treba biti stalni partner.

Trebamo biti prisutniji u specijaliziranom vinskom časopisu, te individualno podupirati distributere jer su upravo oni vrlo bitna karika u plasmanu vina. Dalmatinsko i kvarnersko tržište je teže za osvajanje, ali je naša neminovnost i prioriet broj 1B. U promotivnim nastupima na jugu važnu ulogu imaju distributeri s kojima se možemo i moramo intenzivnije povezivati i odrađivati događanja i promocije po restoranima, naglašava Štampar, te dodaje kako se na razini Hrvatske stvaraju uvjeti i šanse za europska tržišta.

Bregovita Hrvatska odskočna daska za EU i svijet

– Bez Europe, odnosno europskih tržišta uskoro nećemo moći. Uskoro će biti oformljena Udruga Bregovita Hrvatska koja treba biti odskočna daska za promociju u Domovini i prvenstveno izvan njezinih granica. Preko ove udruge otvoriti će se svima mogućnost predstavljanja i promocije u državama Europske unije uz potporu sredstava upravo iz te unije.

Predlažem i zagovaram vinske večeri u Parizu u sličnoj formi u Varšavi, Pragu, Bratislavi, Beču i Pečuhu. U najskorije vrijeme dužni smo se odrediti i prema bosansko – hercegovačkom i srpskom tržištu kao i prema Decanteru, odnosno IWC ocjenjivanju Hrvatske gospodarske komore, ističe mladi predsjednik koji već ima europska iskustva, a sada i je spreman podijeliti sa svim članovima udruge kojoj je od utorka na čelu..

Nova kategorija i etiketa za Pušipel

– Pušipel je projekt i moramo zaštititi njegovo ime, te poraditi na Pravilniku o Pušipelu, posebice Classicu. Želim da se uvede još jedna kategorija Pušipela, koji će se stvarati samo u boljim godinama. Trebamo dogovoriti i precizirati budućnost pjenušca od Pušipela, a da bi se to ostvarilo moramo obnoviti Odbor za Pušipel koji će biti meritum kakvoće, odnosno Alfa i Omega za stavljanje u promet nekog od Pušipela.

Hitno moramo poraditi na imenu za izvoz te na dizajnu etikete pošto ga predstavljamo kao mlado, osvježavajuće i lagano vino. Dobro razrađenu marketinšku strategiju treba Pušipel, ali i naši drugi vinski aduti, poglavito Sauvignon, Silvanac zeleni, Rizling rajnski i Muškat žuti. Nastavak klonske selekcije Pušipela spada u sam vrh bavljenja Pušipelom, naglašava David Štampar u svojem planu i programu rada, vjerujući kako će imati podršku svih članova Hortus Croatiae.

Ove godine udruga će organizirati kušanja mladih vina, sudjelovati na festivalima, izložbama i sajmovima vina, organizirati studijska putovanja, organizirati tečaj za sommeliere te osmisliti sadržaje i dežurstva na Međimurskoj vinskoj cesti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije