Mađarska konzultantska tvrtka Trenecon Cowi po nalogu koordinacijskog centra za prometni razvoj Mađarske, uz podršku Ureda premijera i Ministarstva nacionalnog razvitka Republike Mađarske izrađuje razvojnu strategiju prometa i graničnih prijelaza na zajedničkoj hrvatsko – mađarskoj granici koja se financira sredstvima Europske unije te sredstvima Hrvatske i Mađarske.
U sklopu treće faze za pripremu izvodljivosti prometa i graničnih prijelaza u Kotoribi je održan sastanak na kojem su čelnici općina Kotoriba, Donji Vidovec i Donja Dubrava s hrvatske i Murakesrestura, Serdehelja i Mlinarci s mađarske strane, dobili informacije o dosad obavljenim poslovima te očekivanim rezultatima.
Predstavnici spomenute tvrtke kazali su da su u prvoj fazi pripreme studije izvodljivosti na 352 kilometara granice između Hrvatske i Mađarske, uz 7 postojećih, predvidjeli 44 prijelaza. U drugoj fazi iskristaliziralo se 35, a u trećoj će ih ostati oko 20.-tak. Istaknuli su kako postoji velika potreba za otvaranjem novih graničnih prijelaza s ciljem oživljavanja gospodarstva, društvenog, kulturnog i rodbinskog povezivanja, potrebe prijevoza putnika i roba…
Ovaj projekt se izrađuje u pet faza, a nakon izrade studije izvodljivosti izrađuje se lista prioriteta, a onda mađarska i hrvatska vlada odlučuju koji granični prijelaz treba odmah pokrenuti. Iako su za donjomeđimursko područje upisana čak 6 granična prijelaza, načelnik Kotoribe Ljubomir Grgec ponovno je naglasio da je je upravo čvrsti most Kotoriba – Murakerestur od velikog interesa za Kotoribu i cijeli taj kraj s jedne i druge strane Mure.
– Neka se usliše naše želje i neka vlade prepoznaju našu veliku potrebu za gradnjom mosta koji će dva naroda povezati na gospodarskom, tursitičkom, kulturnom i društvenom polju. Uz to izgadit će se i kompletna infrastruktura. – rekao je Grgec.
Projekti za čvrsti most izrađeni su još 2006. godine. Prema njima most između Kerestura i Kotoribe na Muri gradit će se 30 metara uzvodno od postojećega željezničkog mosta. Dužina će mu biti 170, širina 16 metara, a nosivost 80 tona. Gradnju mosta na Muri jednoglasno podržavaju općine donjeg Međimurja i susjedne općine iz Republike Mađarske.
Gosti iz Mađarske poslušali su planove, argumente i želje domaćina koje će razmotriti i uvrstiti kao dodatni argument prilikom selekcioniranja potencijalnih graničnih prijelaza kako bi upravo ovaj ušao na prioritetnu listu.