Korak po korak do cestovnog mosta Kotoriba – Murakesrestur

Mađarska konzultantska tvrtka Trenecon Cowi po nalogu koordinacijskog centra za prometni razvoj Mađarske, uz podršku Ureda premijera i Ministarstva nacionalnog razvitka Republike Mađarske izrađuje razvojnu strategiju prometa i graničnih prijelaza na zajedničkoj hrvatsko – mađarskoj granici koja se financira sredstvima Europske unije te sredstvima Hrvatske i Mađarske.

U sklopu treće faze za pripremu izvodljivosti prometa i graničnih prijelaza u Kotoribi je održan sastanak na kojem su čelnici općina Kotoriba, Donji Vidovec i Donja Dubrava s hrvatske i Murakesrestura, Serdehelja i Mlinarci s mađarske strane, dobili informacije o dosad obavljenim poslovima te očekivanim rezultatima.

Predstavnici spomenute tvrtke kazali su da su u prvoj fazi pripreme studije izvodljivosti na 352 kilometara granice između Hrvatske i Mađarske, uz 7 postojećih, predvidjeli 44 prijelaza. U drugoj fazi iskristaliziralo se 35, a u trećoj će ih ostati oko 20.-tak. Istaknuli su kako postoji velika potreba za otvaranjem novih graničnih prijelaza s ciljem oživljavanja gospodarstva, društvenog, kulturnog i rodbinskog povezivanja, potrebe prijevoza putnika i roba…

Ovaj projekt se izrađuje u pet faza, a nakon izrade studije izvodljivosti izrađuje se lista prioriteta, a onda mađarska i hrvatska vlada odlučuju koji granični prijelaz treba odmah pokrenuti. Iako su za donjomeđimursko područje upisana čak 6 granična prijelaza, načelnik Kotoribe Ljubomir Grgec ponovno je naglasio da je je upravo čvrsti most Kotoriba – Murakerestur od velikog interesa za Kotoribu i cijeli taj kraj s jedne i druge strane Mure.

– Neka se usliše naše želje i neka vlade prepoznaju našu veliku potrebu za gradnjom mosta koji će dva naroda povezati na gospodarskom, tursitičkom, kulturnom i društvenom polju. Uz to izgadit će se i kompletna infrastruktura. – rekao je Grgec.

Projekti za čvrsti most izrađeni su još 2006. godine. Prema njima most između Kerestura i Kotoribe na Muri gradit će se 30 metara uzvodno od postojećega željezničkog mosta. Dužina će mu biti 170, širina 16 metara, a nosivost 80 tona. Gradnju mosta na Muri jednoglasno podržavaju općine donjeg Međimurja i susjedne općine iz Republike Mađarske.

Gosti iz Mađarske poslušali su planove, argumente i želje domaćina koje će razmotriti i uvrstiti kao dodatni argument prilikom selekcioniranja potencijalnih graničnih prijelaza kako bi upravo ovaj ušao na prioritetnu listu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije