Grad Murskog Središća ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, nakon što se riješio dugim kamionskih kolona na granici, dobio je novi – još veći problem. Velika, ali i potencijalna opasnost vreba kada centrom grada prolazi veliki broj teških kamiona, a neki od njih doslovno jure.
Ugrožena je sigurnost prometovanja, zrak je zagađen, pucaju kuće zbog vibracija, uništavaju se prometnice.” Danas kroz centar grada prolazi 100.000 teretnih vozila, 6.000 autobusa, blizu milijun osobnih vozila sa oko 2,5 milijuna putnika godišnje. Nakon ulaska u EU teretni promet je povećan za “samo” sto posto – rekao je svojevremeno gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak uz konstataciju da su ulaskom u EU dobili 100-postotni poklon.
Gradonačelnik Srpak kod nadležnih županijskih i državnih službi u više navrata inicirao je rješavanje ovoga trenutno najvećeg problema u gradu. Kakva je trenutna situacija oko tog pitanja i da li se što pokrenulo s “mrtve točke” upitali smo gradonačelnika Srpaka.
eMedjimurje.hr: Kakva je situacija i u kojoj je fazi rješavanje tog problema?
– Situacija je sve samo ne dobra. Kamioni jure, promet je povećan kao što ste i rekli za 100%, do naselja Štrukovec na državnoj cesti kojom prolaze svi ti kamioni nije izgrađena pješačko-biciklističa staza. Centrom grada prolazi veliki broj cisterni koje susigurno potencijalna opasnost i sigurnosno i ekološki… Sva nadležna ministarstva su upoznata.
U četvrtak je održan sastanak u Hrvatskim cestama za koje moram reći da su zaista na tom sastanku pokazali veliko razumijevanje za naš problem. Redosljed daljnjih radnji bi morao ići putem dogovora sa Slovenijom o određivanju točke spajanja obzirom što će novi most spajati dvije države. Znači da je to u nadležnosti Ministartva prometa i vanjskih poslova koji su upoznati višekratno sa problemom.
eMedjimurje.hr: Što bi po Vama bilo najbolje rješenje?
– Jedino rješenje je novi most i zaobilanica grada pošto se promet na državnim cestama, koliko sam upoznat, ne ograničava zabranom prometovanja određenih skupina vozila već je dozovoljen za sve skupine što je i kod nas primjer. I naravno, hitna gradnja pješačko – biciklističkih staza tamo gdje ih nema uz pravac D-209 na potezu do Čakovca, jer su svim naseljima do Čakovca najugroženiji su pješaci i biciklisti. Sadašnji most izgađen je 1967. godine i zasigurno nije bio projektiran za ovakav promet.
eMedjimurje.hr: Kada očekujete prve konkretne korake?
– Što prije! Prije nego se dogodi kakva nesreća bilo prometna, bilo ekološka. Prometnice će se svakako prije ili kasnije zbog ovakvog prometa uništiti. Uz to ovo nije samo projekt od značaja za grad Mursko Središće, već i za županiju i Republiku Hrvatsku jer bi se time adekvatno spojila dva auto puta, slovenski koji vodi prema Mariboru i Grazu, te naš koji ide prema moru i istoku. U svemu tome imamo i potporu Općine Lendava koja je vrlo zaiteresirana jer je i sama prošla sličnu prometnu kalvariju.