Zahtjev za socijalnu pomoć bio je popunjen i samo jedan klik mišem u računalnoj provjeri službenice u centru za socijalnu skrb dijelio je korisnicu od odobrenja za dalje dobivanje naknade. No taj klik na zahtjevu za zajamčenu minimalnu naknadu za 30 sekundi pokazao je da ima oročen novac u banci. Ne i iznos, ali sad je bila obvezna donijeti potvrdu o stanju računa.
Već sutradan novac je razročila, a zbog svega je na šest mjeseci izgubila pravo tražiti socijalnu pomoć. Službenici jednog centra zapanjili su se pak otkrivši da je dugogodišnji korisnik socijalne pomoći sve vrijeme uplaćivao životno osiguranje, a brojne su obitelji istodobno primale socijalnu pomoć i uplaćivale stambenu štednju za svakog člana.
Ovako detaljno provjerava se korištenje socijalne pomoći novom aplikacijom koja je sada umrežila sustav socijalne skrbi u Hrvatskoj, svih 80 centara i 38 podružnica međusobno, ali i s podacima iz Porezne uprave, Fine, MUP-a i Ministarstva pomorstva, prometa i veza. Ministrica Milanka Opačić tako je zaokružila posao koji je počela prije godinu dana, kad je krenula u informatizaciju sustava koji je kredit Svjetske banke u tu svrhu dobio, ali se informatizirao nije.
– Vidimo prihode, račune, vozila i plovila, a tijekom godine umrežit ćemo se i sa Zavodom za zapošljavanje i Državnom geodetskom upravom. Svrha je da se novac daje onima kojima je stvarno najpotrebniji, a one vještije u zaobilaženju propisa onemogući. Dio ljudi svjestan je da nema pravo na naknadu pa je nisu ni tražili. Povrat neopravdano uzetog novca tražit ćemo sudski, pazeći da time ne stvaramo dodatne socijalne slučajeve – rekla je Milanka Opačić.
Već je u parcijalnim revizijama uskraćeno 7000 socijalnih prava i time ušteđeno 48 milijuna kuna, koji su proslijeđeni na novih 10 tisuća socijalnih slučajeva.