Je li predsjednik Županijske skupštine i šef međimurskog SDP-a Mladen Novak bio u povlaštenom položaju kad se javljao na natječaj za kupnju zemljišta u Poslovnom parku Međimurje, u vlasništvu Međimurske županije? Tu je dvojbu u svom očitovanju spomenulo Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa, od kojeg je župan Matija Posavec (HNS) zatražio očitovanje o tome bi li bio u sukobu interesa kad bi s Novakovom tvrtkom potpisao ugovor o kupnji zemljišta.
Povjerenstvo je Posavčev zahtjev zaprimilo 18. prosinca, dan prije sjednice Županijske skupštine na kojoj se našla točka o prodaji zemljišta. Pet dana kasnije Povjerenstvo je odlučilo da Posavec ne bi bio u sukobu interesa jer Novak kao predsjednik Županijske skupštine nije dužnosnik, pa se na njega ne primjenjuje članak Zakona o sprječavanju sukoba interesa koji govori o zabrani poslovne suradnje privatnih tvrtki u vlasništvu dužnosnika s tijelom javne vlasti.
Podsjetimo, Novak je zbog afere s neprijavljenih 74.000 eura na granici s BiH na kraju povukao ponudu od 186.000 eura za kupnju zemljišta na kojem je planirao otvoriti IT tvrtku. Tako Posavec nije ni došao u priliku s Novakovom tvrtkom C lab d.o.o. potpisati ugovor. No, Povjerenstvo je ukazalo na činjenicu da je natječaj o prodaji zemljišta bio otvoren samo osam dana, od 2. do 10. prosinca, iako su ponuđači trebali predati studiju i plan razvoja i korištenja nekretnine za prvih pet godina, te uplatiti 10.000 eura jamčevine.
– To je relativno kratak rok za prikupljanje dokumentacije i sredstava za uplatu jamčevine, posebice u situaciji u kojoj na navedeni natječaj ponudu planira dostaviti tvrtka u kojoj predsjednik Županijske skupštine ima vlasničke udjele. U opisanoj situaciji, opravdano se može pretpostaviti da je Mladen Novak saznanja o namjeri Međimurske županije da proda predmetnu nekretninu imao znatno ranije u odnosu na ostale potencijalno zainteresirane podnositelje ponuda – napisala je predsjednica Povjerenstva D. Orešković.
Kako bi se otklonile sumnje, smatra da je bilo primjerenije da je župan prilikom raspisivanja javnog natječaja odredio rok od minimalno 15 dana, no ističe da Povjerenstvo nije nadležno za preispitivanje zakonitosti javnog natječaja.