Nova istraživanja pokazuju da mnogi vozači sve teže pravilno tumače signalne lampice koje se ponekad upale na instrument-ploči. Naime, otkad je dizajn u automobilu postao obavezna stavka, inženjeri i dizajneri nadmeću se u što boljoj i kreativnijoj upotrebi najreprezentativnijeg dijela svakog automobila – instrument-panela.
Insurance.com proveo je na internetu istraživanje na uzorku od 2000 vozača s pitanjima o identifikaciji standardnih signalnih lampica koje se nalaze na klaster panelu iza upravljača.
Rezultati su da dosadašnji dizajnerski i inženjerski napori, koji se ulažu u kreiranje svjetlosnih obavještenja i signalnih upozoravajućih lampica, nisu pomogli vozačima u otkrivanju problema, a većina smatra da su one zbunjujuće i nejasnog obavještenja.
Ikonica za nedovoljno zatvorena vrata, problem sa zračnim jastucima i aktivacija child-lock zaključavanja neki su od primjera koji su pravilno protumačeni, dok lampica za pad pritiska u pneumaticima, kočnicama, za nedovoljno goriva te za pregrijavanje motora ni izbliza.
Istraživanje dodatno pokazuje da većina ispitanih vozača, zapravo čak 82 posto njih, ne smatra da današnji automobili imaju previše upozoravajućih lampica. Međutim, ne znaju svi što one znače.
Zapravo, 49 posto ispitanika nije prepoznalo lampicu za pad pritiska u pneumaticima, a 46 posto ih nije moglo protumačiti pravilno upozorenje na problem s kočnicama. Čak pola ispitanika priznalo je da ne bi znali što učiniti ako se upale lampice u potonja dva navedena slučaja, dok petina ispitanika ne zna na što se odnosi lampica koja označava nisku razinu goriva u spremiku (Low Fuel)!
Pogledavši rezultate istraživanja, svatko od nas treba se dobro zapitati o efektivnosti upozoravajućih lampica, pogotovo u slučajevima kada više od trećina vozača ne zna rastumačiti njihovo značenje, naveo je Michelle Megna iz osiguravajuće kuće Insurance.
Ispitanici su upitani da ocijene razinu svojeg samopouzdanja u pogledu poznavanja značenja upozoravajuće lampice s “vrlo siguran”, “vjerojatno bih znao” i “vjerojatno ne bih znao”. Njih 37 posto bilo bi sigurno u značenje upozoravajućih lampica bez gledanja u upute, 49 posto vjerojatno bi znalo, a 12 posto ne bi znalo.
Možda očekivano, muški ispitanici bili su samouvjereniji od ženskih u odnosu 47 prema 28 posto. Devet posto muškaraca navelo je da ne bi znalo, dok je to isto navelo 15 posto žena.
Ovaj podatak možda najbolje govori da su se inženjeri i dizajneri previše zanijeli i na svojoj razini poznavanja materije definirali značenje određenih situacija, što nikako nije na razini prosječnog vozača koji ne poznaje i ne gleda istu materiju na takav način, prenosi SlobodnaDalmacija.hr.