Europska oznaka kvalitete OŠ Vladimira Nazora, Pribislavec za etwinning projekt
Nacionalna služba za podršku iz Agencije za mobilnost i programe EU dodijelila je Oznaku kvalitete (Quality Label) učiteljici informatike Ivi Naranđa za rad na eTwinning projektu Sustainable Energy – Clean Energy for the Future a ubrzo nakon toga, krajem listopada 2013. nagrađena je i Europskom oznakom kvalitete (European Quality Label – EQL) koju dodjeljuje Središnja služba za podršku eTwinning projektima iz Bruxellesa što potvrđuje da je rad škole, učiteljice i učenika OŠ Vladimira Nazora, Pribislavec prepoznat kao izvrstan na europskoj razini.
Oznaka kvalitete je priznanje učiteljima i školama za visoku razinu rada na eTwinning aktivnostima. Za učenike, ovo je poticaj i nagrada za uloženi trud, a za škole javno priznanje predanosti kvaliteti i otvorenosti prema suradnji na europskoj razini. Europskom oznakom kvalitete je nagrađeno 20 projekata u kojima sudjeluju hrvatske osnovne i srednje škole. U nekim projektima sudjeluje više hrvatskih škola pa je dodijeljeno 23 EQL za 20 projekata. Neke škole su sudjelovale u više nagrađenih projekata pa je tako EQL dobilo 15 hrvatskih škola.
Uz učiteljicu informatike Ivu Naranđa, u projektu su sudjelovale učiteljica engleskog jezika Silvija Đuran i učiteljica likovne kulture Blaženka Križan. Osim OŠ Vladimira Nazora, Pribislavec, Hrvatsku je u projektu predstavljala i II. OŠ Čakovec s učiteljicom engleskog jezika Brankom Lamza koja je također nagrađena Europskom oznakom kvalitete. U projektu su sudjelovali partneri iz Italije, Španjolske, Poljske, Francuske, Turske i Hrvatske.
Učenici koji su sudjelovali u projektu polaznici su izborne nastave informatike šestog, sedmog i osmog razreda te dodatne nastave engleskog jezika. Radom na projektu osim upoznavanja obnovljivih izvora energije naučili su koristiti neke Web 2.0 alate te su unaprijedili znanje engleskog jezika, s naglaskom na izrazima vezanim za obnovljive izvore energije.
Projekt promovira važnost korištenja obnovljivih izvora energije (Sunca, vode, vjetra i biomase). Ciljevi projekta bili su prikupiti i razmjeniti informacije o obnovljivim izvorima energije, objasniti njihove osnove na jednostavan i lako razumljiv način. Učenici su izradili edukativne i dokumentacijske materijale u kojima su prikazali korištenje obnovljivih izvora energije s posebnim naglaskom na svoju zemlju i podijelili informacije s europskim vršnjacima a kreirali su i edukativno-zabavne materijale u obliku online igara koje su rješavali svi partneri.
Održana je videokonferencija s partnerima iz Španjolske, provedena online anketa s europskim vršnjacima a dio aktivnosti na projektu posvećen je obilježavanju Međunarodne godine suradnje na području voda 2013. kada su kreirani edukativni materijali i posteri. Rezultat projekta su kreativni edukativni materijali za daljnje korištenje u obrazovanju za okoliš i podizanje svijesti o važnosti održive energije za sve europske građane.
Blog na TwinSpaceu prikazuje sve naše aktivnosti a paralelno s time kreirali smo i školsku internetsku stranicu projekta. Projekt je predstavljen svim učenicima škole povodom eTwinning tjedna o čemu je napravljen kratak film te objavljen članak na CARNetovom portalu za škole.
Sudjelovanje u ovom projektu potaklo je kod učenika razvoj komunikacijskih vještina na materinjem i stranom jeziku te vještina uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije. Učenici su povezivanjem s europskim vršnjacima stekli dodatna znanja o obnovljivim izvorima energije, Web 2.0 alatima te proširili vokabular engleskog jezika.
Kod učenika je podignuta svijest o potrebi za korištenjem obnovljivih izvora energije te su osviješteni o različitostima u prikladnosti korištenja određenog obnovljivog izvora energije u pojedinim zemljama, ovisno o geografskim predispozicijama. Spoznajom o tim različitostima prihvatili su ideju o nužnosti zajedničkog djelovanja prema porastu udjela korištenja obnovljivih izvora energije naspram neobnovljivih, ne samo za europske građane već i cjelokupno čovječanstvo.