Najpotentniji dizelaš koji danas nudi BMW svakako je onaj 3.0-litreni tri-turbo redni šestak s 381 KS i 740 Nm okretnog momenta. Veliki je to skok naprijed u odnosu na prvi dizelski motor koji je ikada pokretao BMW-ov automobil, a koji je svjetlo dana ugledao prije trideset godina.
Frankfurtski salon automobila 1983. bio je pozornica na kojoj je otkriven 524td – prva BMW-ova dizelska limuzina sportskih predispozicija ikad proizvedena.
BMW upravo slavi 30. godina otkako je neki njegov automobil dobio dizelski motor. To je davne 1983. bio 524td, limuzina serije 5 (linija e28) koju je pokretao 2.4-litreni dizelaš sa 113 KS i 209 Nm okretnog momenta. Spomenuta snaga tome sportskom dizelašu donosila je maksimalnu brzinu od 180 km/h i sprint do stotke za 12 s uz prosječnu potrošnju od 7.1 l/100 km.
Dizelska serija 5 vrlo je brzo postala hvaljeni automobil,a par godina kasnije ona je postala i najpopularniji primjerak spomenute BMW-ove obitelji.
Ekonomičnost i sportske karakteristike spomenutu seriju 5 učinile su vrlo traženom ne samo na domaćem terenu nego i van granica Njemačke što je utrlo put svim budućim dizelašima koje je BMW kasnije lansirao, piše Automotoportal.hr.