Uoči Svjetskog dana potrošača, Centar za edukaciju i informiranje potrošača, zajedno s partnerima, Razvojnom organizacijom zaštite potrošača, održao je okrugli stol u okviru projekta "Potrošačka Snaga"
Glavna tema bila su “Povjerenstva i Savjetodavna tijela za zaštitu prava potrošača – izazovi i prilike”.
Sudionici su raspravljali o važnim aspektima rada ovih tijela, ističući nedostatke i izazove s kojima se suočavaju. Predstavnici javnih poduzeća, lokalne samouprave i organizacija civilnog društva imali su priliku podijeliti svoja iskustva i mišljenja.
Rukovoditeljica Odjela regulatornih poslova u Međimurskim vodama, gospođa Biserka Mavrin Vejnović i rukovoditeljica nabave i zakupa u Gradskom komunalnom poduzeću Čakom, gospođa Nikolina Varga Jelaš podijelili su sa sudionicima vlastita iskustva i primjere rješenja potrošačkih prigovora iz prakse.
– Nažalost, Zakon o zaštiti potrošača ne pruža detaljne smjernice za rad Povjerenstava i Savjetodavnih tijela. To znači da je efikasnost ovih tijela često ovisna o znanju i iskustvu njihovih članova. Često se događa da su predstavnici potrošača u manjini, što može dovesti do donošenja odluka koje nisu uvijek u najboljem interesu potrošača. Stoga predlažemo da se zakon detaljnije definira i da se naše preporuke implementiraju kako bi se osigurala bolja zaštita potrošača”, istaknuto je iz Razvojne Organizacije za Zaštitu Potrošača.
Također, na događanju predstavljeno je istraživanje o stanju potrošačke politike u Hrvatskoj, koje je prvi put sistematiziralo nedostatke s kojima se građani susreću pri ostvarivanju svojih prava. Iako Hrvatska ima Zakon o zaštiti potrošača usklađen s europskim standardima, stvarnost pokazuje da se zakonske odredbe često ne primjenjuju kako treba.
– U sklopu našeg istraživanja proveden je i upitnik za građane. Rezultati su jasno pokazali da većina želi jednostavnije i brže postupke za rješavanje pritužbi. Ovo istraživanje je ključno jer nam daje uvid u stvarne potrebe potrošača i područja u kojima trebamo napredovati, naglasili su iz Centra za Edukaciju i Informiranje Potrošača.
– Glavni cilj zaštite potrošača je poboljšati kvalitetu života građana. Edukacija je ključna u ovom procesu jer samo informirani potrošači mogu zahtijevati bolje standarde zaštite potrošača. Želimo izgraditi temelje za pravedniju potrošačku politiku u Hrvatskoj, a to možemo postići zajedničkim naporima svih dionika, zaključili su iz Centra za edukaciju i informiranje Potrošača.
Ovo okupljanje je korak prema transparentnijem i učinkovitijem sustavu zaštite potrošača, gdje se glas svakog pojedinca čuje i cijeni. Učiniti potrošačka prava dostupnijima i razumljivijima svima je cilj koji svi dijelimo, jer odgovorni i informirani potrošači čine temelj zdrave potrošačke ekonomije.
Zahvaljujemo svima koji su sudjelovali i doprinijeli plodnoj raspravi.
Projekt se provodi u okviru I4V programa. Projekt sufinancira Europska unija i Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.