Nakon što je Međimurska županija iskoristila mogućnost uvođenja besplatnog prijevoza vlakom za umirovljenike sa svog područja, te im snosi trošak izrade iskaznice, župan Matija Posavec postigao je novi dogovor sa Željkom Ukićem, predsjednikom Uprave HŽ-ovog Putničkog prijevoza
Riječ je o pitanju od iznimne važnosti za prometnu povezanost
Međimurja, čije je rješavanje bila nasušna potreba građana. Župan
je došao do rješenja koje nudi kvalitetniji vozni red, te
uvođenje novih linija i bolju povezanost Čakovca sa Zagrebom.
Također, ovim dogovorom, uvode se i tri dodatna vlaka na relaciji
Čakovec – Varaždin.
Novi vozni red, koji donosimo u nastavku, u primjeni će biti
od ponedjeljka, 5. veljače.
Župan Matija Posavec naglašava da ga raduje ovaj pomak nabolje u
povezanosti Međimurja te dodaje da će se i dalje zalagati za
modernizaciju pruge, kako putovanje od Čakovca do Zagreba ne bi
trajalo tri sata, te osluškivati potrebe građana: “Ovo je iznimno
važno pitanje za Međimurje i kvalitetu života naših stanovnika
među kojima je veliki broj onih kojima je važna kvalitetna
željeznička veza sa Zagrebom”, rekao je župan, zahvalivši Upravi
HŽ-ovog Putničkog prijevoza na uvažavanju potreba Međimurja.
HŽPP uvodi dodatna povezivanja Čakovca sa Zabokom,
odnosno Zagrebom u oba smjera (bez presjedanja u kolodvoru
Varaždin).
Radi se o sljedećim vlakovima:
– 3005 Čakovec (4:17) – Zabok (6:07) – 3053 Zabok
(6:13) – Zagreb GK (6:57)
– 3060 Zagreb GK (13:19) – Zabok (14:03) – 3010 Zabok
(14:16) – Čakovec (16:11)
– 3064 Zagreb GK (15:37) – Zabok (16:26) – 3012 Zabok
(16:34) – Čakovec (18.22)
– 3066 Zagreb GK (16:46) – Zabok (17.30) – 3014 Zabok
(17:46) – Čakovec (19:49)
– 8060/3070 Zagreb GK (18:24) – Zabok (19:10) – 3016
Zabok (19:33) – Čakovec (21:19).
Od 5. veljače uvode se i tri dodatna lokalna vlaka na
relaciji Čakovec – Varaždin.
3407 Čakovec (16:20) – Varaždin (16:31)
3409 Čakovec (18:29) – Varaždin (18:40)
3411 Čakovec (19:56) – Varaždin (20:07)
Vezano uz presjedanje u kolodvoru Zabok, promet je organiziran
tako da dizel-motorni vlakovi voze na neelektrificiranom dijelu
mreže, a elektromotorni vlakovi na elektrificiranom dijelu mreže.
Takva je organizacija trenutno ekonomski optimalna jer je
dizel-vuča višestruko skuplja od elektrovuče, pojašnjavaju iz
HŽ-ovog Putničkog prijevoza, no najavljuju poboljšanja i na tom
planu te kažu da će 2025. godine u promet pustiti sedam novih
dizel-električnih motornih vlakova, od kojih će dio voziti i na
relaciji Čakovec – Zagreb.
Sukladno planovima novi vlakovi za neelektrificirane pruge uvodit
će se 2026. i 2027., čime će se steći tehnički i tehnološki
uvjeti za uvođenje izravnih linija na relaciji Čakovec – Zagreb –
Čakovec, ističu u HŽ-u.