PROŠIRITE SVOJ BREND

DIY Pretvorite svoje poslovanje u franšizu u samo nekoliko koraka

Imate uspješan posao i želite otići korak dalje? Pretvorite ga u franšizu i proširite svoj brend diljem Hrvatske ili čak van granica! U nastavku teksta saznajte što je franšiza te kako možete svoj poslovni model pretvoriti u unosnu franšizu.

Što je franšiza?

Ukratko, franšiza je vrsta poslovnog modela u kojem davatelj
franšize daje pravo na korištenje brenda primatelju franšize i
ujedno ga podučava svom načinu poslovanja. Davatelj franšize ima
priliku proširiti svoj brend bez brige o logistici i
zapošljavanju, dok primatelj franšize dobiva gotov i provjeren
poslovni model te u jako kratkom roku može započeti poslovanje.

Postoji više vrsta franšize: direktna, višestruka, master
franšiza i regionalno zastupništvo. Ovisno o vašem poslovnom
modelu i ciljevima odlučujete koji franšizni model želite
otvoriti.

Ako želite detaljnije naučiti o franšizi i franšiznom poslovanju,
kliknite ovdje.

Koje su prednosti franšiziranja?

Osim mogućnosti da brzo proširite svoj brend bez velike
investicije, kada dobro educirate primatelje franšize i on počne
uspješno poslovati, vi imate dodatan, stabilan izvor prihoda.

Vaš trošak kao davatelju franšize je minoran, jer primatelj
franšize preuzima svu odgovornost oko otvaranja poslovnice a na
vama je samo da educirate primatelje i njihove zaposlenike kako
bi nastavili vašu uspješnu priču u drugom gradu.

Osim toga, primatelj franšize plaća ulazni tantijem i nastavit će
plaćati servisne tantijeme kao dio vaše franšize.

Trošak otvaranja novih poslovnica i širenja vašeg brenda na kraju
snosi samo primatelj franšize, a na vama je da zajedno stvorite
još uspješniju poslovnu priču kojom ćete privući dodatne
primatelje franšize i tako pokoriti tržište.

Kako postati franšiza?

Pretvoriti svoj posao u franšizu jednostavno je ukoliko ste
zaista spremni na to, i ako je vaš poslovni model franšizibilan.

Prvi korak bi bio javiti se specijaliziranoj konzultantskoj kući
poput Colak Franchise Consulting
Group
, koja će vam pomoći kreirati analizu vašeg poslovanja i
ustanoviti da li vaš poslovni model dovoljno brzo generira profit
da se primateljima franšize investicija isplati.

Naravno, postoje situacije u kojima je posao veoma profitabilan,
no možda su potrebne neke manje promjene i prilagodbe kako bi
zaista bio privlačan kao franšiza. U takvim ali i drugim
situacijama zaista je dobro biti u kontaktu sa specijaliziranom
konzultantskom kućom koja iza sebe ima godine i godine iskustva u
radu s franšizama.

Postavite si pitanja: koliko dugo poslujete i koliko je vaš posao
isplativ? Te naposljetku, koliko je upravo vaš koncept jedinstven
u odnosu na konkurenciju? To su vrlo važna pitanja na koja, ako
nemate dovoljno dobar odgovor, morate početi raditi na drugačijem
odgovori.

Nakon što ustanovite da li je vaš poslovni model franšizibilan,
počinje priprema za pretvaranje u franšizu. Kreiranje franšiznog
sustava podrazumijeva ustoličen brend. To znači kreiranje
vizualnog identiteta koji će biti jednak u svim poslovnicama, kao
i logo koji će biti prepoznatljiv. 

Kada vam kažemo da zamislite veliko svjetleće slovo M žute boje,
koji brend vam pada na pamet? Imajte na umu da je logo vaš
zaštitni znak i da mora biti jednostavan i drugačiji od drugih
brendova.

Zatim sastavljate svoj franšizni letak. U njemu ćete navesti sve
detalje o poslovanju, priču o brendu, profitabilnost i neophodne
investicije kao i franšizne naknade. Letak mora odgovarati
vizualnom identitetu.

Potom slijedi kreiranje franšiznih ugovora i operativnih
priručnika, i naposljetku – regrutacija kandidata. Promotivne
kampanje možete raditi sami ili se prepustiti u ruke PR
agencije. 

Svakako se konzultirajte sa što više ljudi možete kako bi
napravili što uspješniji franšizni paket jer upravo on donosi
poslovni uspjeh.

 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije